Per lluitar contra el règim
L’Iran amenaça ‘Charlie Hebdo’: «Mira el que li va passar a Salman Rushdie»
La revista ha convocat un concurs de caricatures del líder suprem de l’Iran, Ali Khamenei, per «recolzar» «els iranians que lluiten per la seva llibertat»
El comandant en cap de la Guàrdia Revolucionària de l’Iran, el general Hossein Salami, va advertir a la revista francesa ‘Charlie Hebdo’ que recordi el que li va passara l’escriptor Salman Rushdie, que va ser atacat més de 30 anys després de la publicació d’una novel·la en la qual «va insultar l’islam».
«Aconsello els francesos i directors de la revista ‘Charlie Hebdo’ que mirin el que li va passar a Salman Rushdie», va dir Salami durant una cerimònia, segons recull aquest dimecres l’agència semioficial Mehr.
Les mollahs ont mis une semaine à trouver la sortie !
— Charlie Hebdo (@Charlie_Hebdo_) 10 de enero de 2023
Retrouvez :
👉 Les mollahs, caricaturistes malgré eux
👉 Zoom sur la détérioration des métiers du son
👉 Enquête sur les implants Essure, un désastre sanitaire national
En vente mercredi ! pic.twitter.com/RUTgb50eCF
L’escriptor britànic d’origen indi va patir un atac a punyalades en el qual va perdre la vista a un ull a Nova York l’agost del 2021 per haver «atacat l’islam» a la seva novel·la ‘Los versos satánicos’, publicada el 1989.
Una fàtua
L’aiatol·là iranià Ruhollah Khomeini va emetre una fàtua demanant l’assassinat de Rushdie el 1989 i de qualsevol persona implicada en la publicació del llibre, cosa que va obligar l’escriptor a passar anys en la clandestinitat.
El Govern de l’Iran va rebutjar tota responsabilitat de l’atac a Rushdie a l’agost i va culpar l’escriptor de l’agressió «per insultar els musulmans» amb la seva novel·la.
«Després de molts anys, un jove musulmà es va venjar valentament de Salman Rushdie i ningú va poder salvar-lo», va afirmar Salami amb referència a l’home que va atacar l’escriptor amb un ganivet durant una conferència a Nova York.
Concurs de caricatures
«No jugueu amb els musulmans», va advertir el militar.
‘Charlie Hebdo’ va convocar el 8 de desembre un concurs de caricatures del líder suprem de l’Iran, Ali Khamenei, per «donar suport» «als iranians que lluiten per la seva llibertat», amb referència a les protestes que sacsegen el país des del setembre, després de la mort sota custòdia policial de Mahsa Amini, per portar mal col·locat el vel islàmic.
Teheran va condemnar el concurs i va assegurar que «no accepta de cap manera els insults contra els seus valors islàmics, religiosos i nacionals».
Com a primera resposta davant el concurs, l’Iran va tancar el dia 5 passat l’Institut Francès d’Investigació a l’Iran, en reacció amb el «silenci» de París sobre el concurs de caricatures.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Ruptura amb el Govern Junts salva del bloqueig lleis vinculades al desemborsament milionari dels fons UE
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Medi ambient El Govern fitxa l’assessoria del port de Rotterdam per al Prat
- RESTAURACIÓ Les terrasses de la plaça del Sol podran obrir fins a la una
- Smart City Congress L’ús compartit de bicicletes genera 305 milions anuals
- Mobilitat Ferrocarrils preveu superar Rodalies en viatgers en cinc anys
