Crisi institucional als EUA
Trump demana el vot per a McCarthy, l’aspirant republicà al Congrés

L’expresident nord-americà Donald Trump ha cridat els congressistes republicans a donar suport a Kevin McCarthy com a nou president de la Cambra de Representants, després de tres votacions fallides que van evidenciar la divisió interna dins de l’ara partit majoritari.
«No convertiu un gran triomf en una derrota gegant i vergonyosa. És temps de celebrar. Us ho mereixeu», ha publicat Trump en el seu compte de la xarxa Truth Social, després d’haver mantingut «converses» durant les últimes hores sobre aquesta polèmica.
L’antic mandatari confia que McCarthy farà una «bona tasca» una vegada surti elegit per al tercer lloc polític de més rang en l’escalafó jeràrquic dels Estats Units, si bé són precisament alguns seguidors de Trump que han complicat una cosa que, en circumstàncies normals, hauria sigut un tràmit.
Candidat alternatiu
El missatge d’aquest dijous contrasta amb l’ambigüitat prèvia de Trump, que en declaracions a NBC News va optar per guardar silenci quan el caos a la Cambra baixa ja era més que evident. «Tothom em truca perquè vol el meu suport, però veurem què passa», va dir a la cadena de televisió.
El candidat oficial, que aspirava a fer valer la nova majoria republicana a la Cambra de Representants nord-americana, ha fracassat ja en tres votacions pel malestar d’un sector més radical aglutinat en el Caucus de la Llibertat.
Una vintena de republicans han donat suport a un candidat alternatiu, Jim Jordan, cosa que ha deixat McCarthy amb 202 vots, deu per sota fins i tot que el demòcrata Hakeem Jeffries. Calen 218 vots per sortir elegit com a president de la Cambra de Representants.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig
- Vols aprimar-te? Així influeixen les begudes vegetals davant dels lactis
- Obro fil La tècnica russa per desestabilitzar Espanya amb la dana, al descobert
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Ras i curt La revolta contra KKR, el fons dels festivals
- Polèmica Eurovisió versus Mundial de Qatar