Incident a la capital francesa
Tres morts i diversos ferits en un tiroteig al centre de París
La policia deté un home d’entre 60 i 70 anys com a possible autor dels trets
Almenys tres persones han mort i tres han resultat ferides en un tiroteig al centre de París aquest divendres poc abans de les 12 del migdia, segons ha informat la fiscalia. Un dels ferits es troba en estat molt greu.
La policia ha detingut com a sospitós un home d’uns 69 anys i s’ha obert una investigació «pels delictes d’assassinat, homicidi dolós i violència agreujada», ha indicat la fiscalia.
De moment, es desconeixen les motivacions de l’atac, que ha tingut lloc al centre kurd Ahmet Kaya, al carrer Enghien del districte X de París, però la fiscalia examinarà si rere l’agressió hi ha una motivació racista. El presumpte autor del tiroteig va ser condemnat l’any passat per un atac contra un campament d’immigrants.
Testimonis de l’incident asseguren que l’individu va ser reduït en un primer moment pels mateixos transeünts després d’obrir foc abans de l’aparició de les forces de seguretat, informa l’AFP.
L’alcaldessa de París, Anne Hidalgo, ha agraït a la policia la seva «decisiva intervenció en el terrible atac», mentre que el tinent d’alcaldia, Emmanuel Grégoire, ha anunciat el desplaçament al lloc dels fets d’un equip d’atenció psicològica.
Notícies relacionadesSegons la responsable de Govern del districte, Alexandra Cordebard, tant el centre comunitari com el restaurant que hi ha a l’interior, així com una perruqueria annexa, s’han vist afectats pel tiroteig. Un testimoni citat per l’agència France Presse ha assegurat que ha sentit set o vuit trets, cosa que ha sembrat el caos en aquest carrer de la capital francesa.
El ministre de l’Interior francès, Gérald Darmanin, té previst desplaçar-se al lloc dels fets després d’aquest «dramàtic tiroteig», segons ha anunciat a Twitter.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
