Tensió bèl·lica
Kíiv es desperta amb un nou atac rus amb drons
L’autoritat regional confirma que molts han sigut neutralitzats per la defensa antiaèria
La capital ucraïnesa ha patit aquesta matinada un nou atac de l’Exèrcit rus i s’han sentit explosions al districte de Xevtxenkiv, al centre de la ciutat, segons ha informat l’alcalde de la capital, Vitali Klitxkó, que no ha precisat si hi ha hagut víctimes. «Explosions al districte de Xevtxenkiv de la capital. Els serveis (bàsics) continuen operatius. Nous detalls més endavant», ha escrit breument el responsable municipal en el seu compte de Telegram.
L’autoritat municipal ha dit que a la regió de Kíiv i sobre la capital, les forces de defensa aèria ucraïnesa haurien aconseguit fer caure més d’una desena de drons del tipus ‘shahed’ de fabricació iraniana llançats pels russos.
El mitjà local ‘Ukraïnska Pravda’ assegura que s’han produït «múltiples explosions» a la capital ucraïnesa i la regió homònima en les últimes hores i precisa que, pel que sembla, l’atac s’ha efectuat amb els drons ‘shahed’.
Defensa antiaèria
Per la seva banda, el responsable de l’administració regional de Kíiv, Oleksí Kuleba ha corroborat la informació a l’afirmar que «el matí a la capital i la regió de Kíiv ha començat amb un atac de la Federació Russa amb drons ‘shahed’». «La majoria dels drons han sigut abatuts per les forces de defensa aèria a la regió», ha precisat el responsable administratiu, segons mitjans locals.
Posteriorment, les forces ucraïneses han informat que la defensa aèria de la capital continuava operativa i a primera hora del matí haurien aconseguit fer caure inicialment 11 d’aquests aparells, tot i que després han precisat que n’han sigut 13. Segons informacions preliminars, les restes d’uns dels drons han malmès dos edificis administratius al districte central de la capital de Xevtxenkiv.
«Gràcies a la tasca efectiva de les unitats de defensa aèria i guerra electrònica, ja s’han destruït 13 drons kamikaze», ha dit Serhí Popko, cap de l’Administració Militar de la ciutat de Kíiv, en el seu compte de Telegram. A més dels dos edificis administratius, una casa privada ha resultat malmesa en l’atac d’avions no tripulats a la regió.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Descubreix el mètode PEPME de la psicòloga Maria José Valiente per fer front al consumisme nadalenc
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
