Investigació en marxa
L’OTAN afirma que el míssil que va caure a Polònia «probablement era ucraïnès»
L’anàlisi preliminar de l’OTAN apunta que el sistema de defensa aèria d’Ucraïna es va activar per respondre a un míssil rus i va acabar provocant-ne la caiguda en territori polonès
Els ambaixadors dels països membres de l’Organització del Tractat de l’Atlàntic Nord (l’OTAN) s’han reunit aquest dimecres a Brussel·les en una convocatòria d’urgència per discutir sobre l’impacte d’un míssil a Polònia que va matar dos civils en un poble a prop de la frontera amb Ucraïna, segons van informar fonts diplomàtiques. El secretari general de l’organització, Jens Stoltenberg, ha assegurat que els esmentats míssils «probablement siguin ucraïnesos».
Stoltenberg, va destacar dimarts a la nit la importància que «tots els fets siguin aclarits» i va anunciar l’obertura d’una investigació. Les primeres conclusions de l’anàlisi apunten que no es tracta d’un atac deliberat per part de Rússia. «No hi ha indicacions que hagi sigut el resultat d’un atac deliberat i no tenim indicacions que Rússia estigui preparant accions ofensives contra l’OTAN», ha afegit Stoltenberg, que ha insistit en tot cas que Moscou és el responsable últim de l’episodi, ja que es va produir en plena onada d’atacs contra ciutats ucraïneses.
Així, l’anàlisi preliminar de l’OTAN apunta que el sistema de defensa aèria d’Ucraïna es va activar per respondre a un míssil rus i va acabar provocant-ne la caiguda en territori polonès. «Això no és culpa d’Ucraïna. Rússia és la culpable final, perquè continua la seva guerra il·legal contra Urania», ha conclòs Stoltenberg.
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- "Volíem aprofitar les onades"
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- BÀSQUET El Barça és el primer de l’ACB que assalta el Surne Bilbao a la seva pista
- NOVA CAUSA JUDICIAL Laporta, imputat un altre cop
- TENNIS | LA BATALLA DELS SEXES Un Kyrgios a mig gas s’endú el duel contra una gran Sabalenka
- Els protagonistes de l’esport el 2025 Marc Márquez, el retorn al cim més admirat
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Ara tinc la pressió de ser algú important"
