Investigació en marxa
L’OTAN afirma que el míssil que va caure a Polònia «probablement era ucraïnès»
L’anàlisi preliminar de l’OTAN apunta que el sistema de defensa aèria d’Ucraïna es va activar per respondre a un míssil rus i va acabar provocant-ne la caiguda en territori polonès

Els ambaixadors dels països membres de l’Organització del Tractat de l’Atlàntic Nord (l’OTAN) s’han reunit aquest dimecres a Brussel·les en una convocatòria d’urgència per discutir sobre l’impacte d’un míssil a Polònia que va matar dos civils en un poble a prop de la frontera amb Ucraïna, segons van informar fonts diplomàtiques. El secretari general de l’organització, Jens Stoltenberg, ha assegurat que els esmentats míssils «probablement siguin ucraïnesos».
Stoltenberg, va destacar dimarts a la nit la importància que «tots els fets siguin aclarits» i va anunciar l’obertura d’una investigació. Les primeres conclusions de l’anàlisi apunten que no es tracta d’un atac deliberat per part de Rússia. «No hi ha indicacions que hagi sigut el resultat d’un atac deliberat i no tenim indicacions que Rússia estigui preparant accions ofensives contra l’OTAN», ha afegit Stoltenberg, que ha insistit en tot cas que Moscou és el responsable últim de l’episodi, ja que es va produir en plena onada d’atacs contra ciutats ucraïneses.
Així, l’anàlisi preliminar de l’OTAN apunta que el sistema de defensa aèria d’Ucraïna es va activar per respondre a un míssil rus i va acabar provocant-ne la caiguda en territori polonès. «Això no és culpa d’Ucraïna. Rússia és la culpable final, perquè continua la seva guerra il·legal contra Urania», ha conclòs Stoltenberg.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos