França
Els sindicats francesos convoquen una «gran mobilització interprofessional» per dimarts, 18
Després de les vagues de refineries que afecten el subministrament de gasolineres i l’atur convocat als trens, arriba una protesta col·lectiva, tot i que els convocants han declinat utilitzar el terme ‘vaga general’

Enmig de les vagues de refineries que estan afectant el subministrament de les gasolineres franceses i l’atur convocat als trens, els sindicats francesos han elevat el to i han anunciat dimarts, 18, una «gran mobilització interprofessional» en defensa del dret a la vaga.
Els convocants han evitat pronunciar el terme ‘vaga general’, tot i que han assegurat que serà una jornada que «marcarà un abans i un després». Entre els sindicats promotors d’aquesta mobilització, en la qual convoquen els assalariats de tots els sectors, figuren la CGT, Force Ouvrière, Solidaires i FSU.
Aquestes organitzacions protesten per l’actitud del Govern gal durant l’aturada de les refineries, ja que condemnen la mobilització forçosa de treballadors en aquestes instal·lacions.
De moment, quatre de les set refineries franceses estan en una vaga impulsada per la CGT per exigir un increment salarial del 10%: un 7% per compensar l’efecte de la inflació i un 3% addicional per a la redistribució dels beneficis.
TotalEnergies va disparar els seus beneficis en el primer semestre del 2022 fins als 10.600 milions de dòlars, gràcies a l’augment del preu del petroli i del gas per la invasió russa d’Ucraïna i les sancions occidentals a Moscou.
Notícies relacionadesSegons dades del Govern francès, el percentatge de gasolineres desproveïdes per culpa de la vaga iniciada el 27 de setembre ha disminuït lleument a França, fins al 29,1%.
A les regions més afectades també ha baixat la incidència. Així ha passat a la regió parisenca (38,8%) i els Alts de França (31,7%). A la regió Centre-Vall del Loira, el 41,2% de les gasolineres estaven afectades.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- El truc infal·lible per treure les taques de suor del coixí
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles
- Continua la recerca dels dos desapareguts a Cubelles La dana a Catalunya deixa inoperatiu l’hospital de Vilafranca, que estarà tancat tres setmanes
- Club d’Estil Núria Marín: «No sé si Elionor serà una bona reina, es necessita alguna cosa més que saber on és babord i estribord»