Coronavirus
El Japó reobre el turisme després de més de dos anys de tancament per la pandèmia
Els viatgers, per tant, no requeriran aïllament quan entrin al país si estan vacunats
El Japó ha eliminat aquest dimarts les restriccions de viatges individuals imposades arran de la covid-19, per la qual cosa ha obert les seves fronteres en un intent de fer reviure el sector turístic, després de més de dos anys de tancament.
Des d’aquest moment, la restricció d’entrada al país asiàtic per als turistes individuals deixa d’operar. A més, els viatgers de països amb els quals el Japó tenia un acord sense visa abans de la pandèmia podran visitar el país sense disposar d’aquest document, segons recull l’agència Kyodo.
Els viatgers, per tant, no requeriran aïllament quan entrin al país, sempre que presentin els documents que certifiquen que han rebut tres vacunes o un resultat negatiu de la prova en les 72 hores anteriors a l’inici del viatge.
En els últims mesos, Tòquio ha suavitzat gradualment les restriccions. Fins ara, les mesures indicaven que no podien ingressar al país més de 50.000 persones al dia –des del setembre, a l’estiu el límit era de 20.000– i els turistes havien de viatjar únicament en un grup.
Les mesures de control fronterer nipones han sigut criticades tant al país, des del sector industrial i turístic, com des de l’estranger, al tractar-se d’unes restriccions «massa estrictes i duradores».
A més, el Govern de Fumio Kishida ha iniciat un programa d’ajudes al turisme nacional. El programa National Travel Discount ofereix un subsidi d’11.000 iens (78 euros) per persona per nit fins a un total de set nits.
Notícies relacionadesAquest programa ha entrat en vigor a les 47 prefectures del Japó, excepte a Tòquio, que s’unirà el 20 d’octubre, informa l’agència mencionada més amunt.
El Govern central, no obstant, ha indicat que té la intenció d’eliminar del programa les prefectures on es declari un estat d’emergència o es propaguin massivament els contagis.
- La caixa de ressonància Willie Colón i l’eco que ressona en Bad Bunny
- Anava armat El Servei Secret dels EUA mata un home que intentava entrar a la mansió Mar-a-Lago de Trump
- Guerra a Ucraïna Les tàctiques de Putin voregen el sadisme en la guerra d’Ucraïna
- Temps Catalunya viu el primer cap de setmana sense cap pluja des de fa gairebé mig any
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
