Crisi energètica
Von der Leyen plantejarà als líders de la UE generalitzar l’excepció ibèrica i limitar preus els del gas
«Estem preparats per discutir un límit al preu del gas que s’utilitza per generar electricitat», ha declarat la presidenta de la CE davant el Parlament Europeu

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, plantejarà als líders de la Unió Europea posar en marxa un sistema similar al d’Espanya i Portugal per limitar el preu del gas que s’utilitza per generar electricitat, a més d’establir mesures per fixar un preu màxim al gas.
«Estem preparats per discutir un límit al preu del gas que s’utilitza per generar electricitat. Aquest límit serà el primer pas per a una reforma estructural del mercat de l’electricitat», ha assenyalat la cap de l’Executiu europeu en un discurs en el ple del Parlament Europeu a Estrasburg.
Von der Leyen ha demanat estudiar també el preu del gas «més enllà del mercat elèctric» i s’ha compromès a treballar amb els estats membre la reducció del preu del gas i limitar la volatilitat i l’impacte de la manipulació russa en els preus de l’energia. La conservadora alemanya ha valorat que el límit al preu del gas ha de ser una mesura temporal fins que la UE fixi un nou preu de referència i s’ha de dissenyar «adequadament» per garantir la seguretat de subministrament. «La Comissió ja ha començat a treballar en això», ha recalcat.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona