La invasió d’Ucraïna
Un simulador preveu com seria una guerra nuclear entre Rússia i l’OTAN
Els investigadors parlen de repercussions «devastadores» després d’analitzar el potencial bèl·lic de les potències implicades
Més de 90 milions de morts i ferits en tot just unes hores és el tremend balanç que donaria un hipotètic conflicte nuclearentre l’OTAN i Rússia. Un escenari amenaçador que ha cobrat més força després de les amenaces del president rus, Vladímir Putin, sobre una escalada en el conflicte que manté amb Ucraïna. La xifra l’han plantejat investigadors de la Universitat de Princeton, als Estats Units, a partir d’una simulació i amb la finalitat de «conscienciar sobre l’impacte d’un escenari d’aquest tipus».
En una gravació audiovisual titulada ‘Pla A’, els investigadors parlen de repercussions «devastadores» després d’analitzar el potencial bèl·lic de les potències implicades davant l’activació d’armament nuclear.
«Situació catastròfica»
Notícies relacionadesEn l’anàlisi s’han inclòs la situació global dels països implicats, els seus objectius nuclears i una previsió de les reaccions de cada potència en aquest escenari. «La situació seria catastròfica», ha emfatitzat Alex Glaser, un dels autors d’aquesta simulació, que ha destacat que actualment aquest risc és mínim.
«Seria la crisi més greu des del final de la Guerra Freda», han remarcat els responsables de la simulació.
- Conflicte a l’escola catalana Vaga a l'educació a Catalunya: ¿on és avui dijous i on toca demà divendres?
- Mossos Detinguda una dona víctima de violència masclista després de ser desnonada d’un pis municipal a Reus
- Denúncia d’un exalumne Judici al capellà pederasta del col·legi Pare Manyanet per abusos a un menor: "Em va dir que, si ho explicava, la pròxima vegada seria sense roba"
- Crisi humanitària Cuba registra una apagada al 70% del país després d’esgotar les reserves de combustible
- Un jutjat decidirà si manté o anul·la la sanció de la Generalitat a Orriols per les declaracions sobre immigració
