Comiat a Rússia
Putin no acudirà al funeral de Gorbatxov per problemes d’agenda
El president rus és un ferm detractor del llegat de l’últim dirigent de l’URSS

El president rus Vladímir Putin no anirà dissabte al funeral de l’últim dirigent de l’antiga URSS, Mikhaïl Gorbatxov, mort a l’edat de 91 anys, ha confirmat dijous el portaveu del Kremlin. «Sabem que la cerimònia principal serà el 3 de setembre, igual com el funeral, però l’agenda del president no li permetrà ser-hi», ha declarat a la premsa Dmitri Peskov.
El portaveu va precisar que Putin, ferm detractor del llegat del dirigent, ja havia visitat l’hospital moscovita on va morir Mikhaïl Gorbatxov per rendir-li homenatge i «col·locar flors al seu fèretre». Ha afegit que hi haurà «elements de funeral nacional» durant l’enterrament de Gorbatxov, per exemple una «guàrdia d’honor», i que s’està organitzant «amb l’ajuda de l’Estat».
L’últim dirigent de la Unió Soviètica va morir dimarts a la nit als 91 anys després d’una «llarga i greu malaltia». Gorbatxov va estar al poder entre el 1985 i el 1991, i va desencadenar la desaparició de la Unió Soviètica durant el seu mandat, mentre intentava salvar-la a través de reformes democràtiques i econòmiques.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Elionor comença la seva formació com a alferes de l’aire