Guerra d’Ucraïna
Rússia declara com a «països hostils» Grècia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia i Croàcia
Moscou castiga els països que han recolzat Ucraïna en el marc del conflicte amb una acció que redueix els contactes diplomàtics

El Govern de Rússia ha declarat com a «països hostils» Grècia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia i Croàcia pel seu suport a Ucraïna durant la invasió russa, en una decisió que implica la reducció del nivell dels contactes diplomàtics entre Moscou i els països afectats.
La inclusió en la llista limita a més les contractacions de personal rus en les ambaixades, consolats i missions de representació dels països que la conformen Així, segons el nou decret, «Grècia té un límit de 34 persones, Dinamarca, 20 i Eslovàquia, 16, mentre que Eslovènia i Croàcia no poden contractar treballadors per a les seves missions diplomàtiques i institucions consulars».
Notícies relacionadesEls Estats Units i la República Txeca ja van ser objecte d’aquestes restriccions el maig del 2021, recorda el Govern rus, abans de puntualitzar que aquesta llista negra encara no està tancada i podrien entrar-hi nous països «ateses les constants accions hostils d’estats estrangers», d’acord amb el comunicat recollit per l’agència russa TASS.
«Naturalment, estar en la llista de països hostils implica una reducció del nivell de contactes. Aquesta és una qüestió del Govern; és el Govern que pren aquesta decisió. I simplement està relacionat amb les manifestacions hostils d’aquests estats», ha declarat en aquest sentit el portaveu del Kremlin, Dmitri Peskov.
- Pocs especialistes La malaltia de Lyme s’estén per Espanya i creix a Catalunya
- Previsió El Meteocat avisa: el fred intens arribarà «bruscament»
- Succés Morad, en llibertat després de ser detingut acusat d’haver amenaçat de mort un policia
- Vídeo blanc-i-blau La irònica resposta de l’Espanyol a la Generalitat i la seva campanya amb els colors del Barça
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Fons de Sostenibilitat Urkullu i Calviño acorden que Euskadi decideixi els projectes a finançar pel fons de sostenibilitat
- Protesta MAPA | Revolta Escolar tallarà avui carrers de Barcelona contra el soroll del trànsit
- «Persones amb discapacitat» Pedro Sánchez disputa un partit de bàsquet en cadira de rodes
- Resultats empresarials Amazon registra pèrdues de 2.490 milions d’euros el 2022 després de guanyar-ne 30.525 el 2021
- AMBici Aquestes són les estacions en funcionament del ‘bicing’ metropolità a Esplugues