Guerra d’Ucraïna
Rússia declara com a «països hostils» Grècia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia i Croàcia
Moscou castiga els països que han recolzat Ucraïna en el marc del conflicte amb una acció que redueix els contactes diplomàtics

El Govern de Rússia ha declarat com a «països hostils» Grècia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia i Croàcia pel seu suport a Ucraïna durant la invasió russa, en una decisió que implica la reducció del nivell dels contactes diplomàtics entre Moscou i els països afectats.
La inclusió en la llista limita a més les contractacions de personal rus en les ambaixades, consolats i missions de representació dels països que la conformen Així, segons el nou decret, «Grècia té un límit de 34 persones, Dinamarca, 20 i Eslovàquia, 16, mentre que Eslovènia i Croàcia no poden contractar treballadors per a les seves missions diplomàtiques i institucions consulars».
Notícies relacionadesEls Estats Units i la República Txeca ja van ser objecte d’aquestes restriccions el maig del 2021, recorda el Govern rus, abans de puntualitzar que aquesta llista negra encara no està tancada i podrien entrar-hi nous països «ateses les constants accions hostils d’estats estrangers», d’acord amb el comunicat recollit per l’agència russa TASS.
«Naturalment, estar en la llista de països hostils implica una reducció del nivell de contactes. Aquesta és una qüestió del Govern; és el Govern que pren aquesta decisió. I simplement està relacionat amb les manifestacions hostils d’aquests estats», ha declarat en aquest sentit el portaveu del Kremlin, Dmitri Peskov.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura