Crisi del coronavirus
Governs de 36 països preparen a Eivissa un protocol sanitari únic per viatjar
«L’objectiu d’aquesta trobada és recuperar la normalitat en la mobilitat internacional d’una manera segura», afirma Reyes Maroto

Espanya aposta perquè el certificat covid digital de la Unió Europea sigui l’exemple a seguir per crear un únic protocol sanitari internacional per viatjar, sobretot per a aquells països que encara mantenen fortes restriccions per travessar les seves fronteres. Aquesta proposta es debat aquest dijous i divendres a Eivissa, en una cimera internacional sobre mobilitat segura que organitzen el Govern i l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), amb representació de 36 països.
«L’objectiu d’aquesta trobada és recuperar la normalitat en la mobilitat internacional d’una manera segura, perquè encara convivim amb la pandèmia i la confiança del turista es basa en elements de seguretat en la destinació», va apuntar la ministra de Turisme, Reyes Maroto.
«Escoltarem la resta de participants en aquest fòrum i veure quines són les millores que podem incorporar», va indicar la ministra. La proposta comuna que pugui aconseguir l’OCDE en aquesta reunió internacional s’elevarà posteriorment a la reunió del G-20 al novembre.
Notícies relacionadesMaroto va defensar que tant la vacunació com el certificat digital han permès que Espanya recuperi uns fluxos de visitants similars als del 2019, «fins i tot superiors en el cas de l’illa d’Eivissa», que acull la trobada. Per a això, el treball en comú amb el Ministeri de Sanitat durant la pandèmia s’ha traduït «en els resultats d’aquest bon treball» en la reactivació del turisme.
En la jornada d’avui està previst que participi també la ministra de Sanitat, Carolina Darias. Els altres països també compten amb representants dels dos departaments en la reunió
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents
- Aranzels Els Estats Units i la UE formalitzen l’acord que posa fi a la guerra comercial
- La tornada al Camp Nou L’Ajuntament de Barcelona creu probable que el Barça jugui a Montjuïc «uns quants mesos més»
- Polèmica Vox cancel·la una pregària islàmica en un poliesportiu municipal de la Regió de Múrcia
- TRIBUNALS La fiscalia investiga «l’absència de plans de prevenció» d’incendis després de «la situació desastrosa» d’aquest estiu