Viral a Twitter
La foto d’un antic casc blau de l’ONU per retrobar-se amb una nena de Bòsnia
La filla d’un membre de les Operacions de Pau ha compartit la història en xarxes socials per mirar de trobar la noia

El 1993, el pare d’Irene Pujol (a Twitter, @i_athenea) va anar a la seva primera missió de pau amb l’ONU a la ciutat de Mostar, a l’actual Bòsnia i Hercegovina. Des d’aleshores, recorda amb freqüència els nens amb qui jugava durant la seva estada al país. Entre aquelles criatures, ara adultes, Pujol recorda especialment una nena rossa: Alisa.
Ara, la seva filla ha compartit la història a les xarxes socials amb la intenció que «la màgia de Twitter» pugui fer que es produeixi un retrobament gairebé 30 anys després. La publicació està acompanyada d’una entranyable fotografia en la qual apareix el militar, vestit amb el seu uniforme i amb el seu corresponent casc blau, amb la petita Alisa als carrers de Mostar.
Segons explica Pujol en una de les seves respostes al tuit, la família compta amb poca informació de la noia: «Només sabem que ella solia ser en aquell carrer sortint amb els soldats tots els dies. Solia prendre la mà d’un dels soldats i canviar a un altre cada vegada que hi havia un torn. No obstant, mai van conèixer els pares».
Col·laboració ciutadana
En tan sols unes hores, el tuit ha rebut nombroses respostes i compta ja amb milers d’interaccions ajudant a difondre-ho. Entre aquestes, diverses persones de la zona de Mostar s’han ofert a col·laborar en la recerca d’Alisa: «Li vaig preguntar a algunes persones que vivien en aquest carrer durant la guerra, però ningú sap qui és ella. Algunes de les pàgines locals ja han compartit aquesta història, esperem el millor», ha respost el compte @pufffnica.
Diversos usuaris han aprofitat per explicar les seves històries relacionades amb la missió dels cascos blaus a la ciutat bosniana. Javor Sliško (@javore_mostar12) és un d’ells: «Jo vaig néixer a Mostar i visc des de fa 31 anys a Mèxic. Avui dia els habitants de Mostar recorden amb carinyo els soldats espanyols i fins i tot hi ha una plaça i un monument dedicats als soldats que van perdre la vida».
Altres casos similars
Notícies relacionadesEl cas de Víctor Pujol (així ha indicat la Irene que es diu el seu pare) ha arribat a les mans d’antics companys de missió que, com ell, han buscat els nens amb els quals van tenir relació durant la guerra per saber com han sigut les seves vides.
En aquest sentit, un usuari anomenat Juanma (@Juanma_mlln), que explica que va ser a Bòsnia amb l’AGT Madrid en aquell temps, ha respost al tuit explicant un cas similar: «Recentment un amic va recuperar el contacte amb un noi que va conèixer als porxos de Mostar, igual que el teu pare. Va ser a través d’un grup de Facebook i seguint les pistes que li arribaven», ha explicat.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Guerra al Pròxim Orient El ministre de Defensa d’Israel aprova el pla militar per conquerir la Ciutat de Gaza