Veto
¿Per què Turquia s’oposa a l’entrada de Suècia i Finlàndia a l’OTAN?
Erdogan acusa els dos països nòrdics de servir de refugi als «terroristes» del Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK)
Guerra Rússia-Ucraïna, avui: última hora en directe
El president turc, Recep Tayyip Erdogan, es nega totalment a la integració de Suècia i Finlàndia a l’OTAN. Erdogan acusa els dos països nòrdics, en particular, Suècia, de servir de refugi als «terroristes» del Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK).
Turquia vetarà l’entrada de Suècia i Finlàndia a l’OTAN si aquests països mantenen el que Ankara considera que és una política d’acollida de militants kurds, va advertir Erdogan. «Aquests dos països no tenen una postura clara contra les organitzacions terroristes. Fins i tot quan diuen que estan en contra seu, no entreguen els terroristes que haurien d’entregar. No ens poden enganyar dues vegades», va dir el president turc durant una roda de premsa a Ankara.
Notícies relacionadesFormat el 1978, el PKK és una organització política armada considerada terrorista per Turquia i gran part de la comunitat internacional, inclosos el Estats Units i la Unió Europea.
«Suècia és un centre d’incubació d’organitzacions terroristes. Acullen terroristes. Al seu Parlament hi ha diputats que defensen els terroristes. Als qui acullen terroristes no els direm ‘sí’ quan es volen unir a l’OTAN», va dir el mandatari turc.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
