Guerra a l’est d’Europa
Ucraïna acusa Rússia de causar 62 morts en el bombardeig d’una escola
L’atac aeri va provocar un incendi en una escola de Bilohórivka, a la província de Lugansk
Putin «no pot matar soldats, sinó que mata nens innocents», denuncia el governador de la regió

Almenys 62 persones han mort en l’atac aeri rus d’aquest dissabte sobre una escola de Bilohórivka, a la província ucraïnesa de Lugansk, segons ha denunciat el governador civil-militar de la regió, Serhí Haidai. El responsable ucraïnès ha explicat al seu canal a Telegram que dissabte a les 16.37 hores un bombardeig rus va provocar un incendi al centre educatiu i a la Casa de la Cultura de la localitat, segons recull l’agència de notícies ucraïnesa Ukrinform.
«El més probable és les 60 persones que han quedat sota la runa de l’edifici hagin mort. No pot matar soldats, sinó que mata nens innocents», s’ha lamentat Haidai. «Aquestes són les autèntiques atrocitats del ‘món rus’: bombardejos sobre una escola amb un refugi antiaeri, l’assassinat de nens», ha afegit.
Notícies relacionadesLes flames van ser extingides quatre hores després, quan es van descobrir dos cossos entre la runa. 30 persones més van ser rescatades d’entre les restes de l’edifici, set de les quals estaven ferides. Llavors es va informar que probablement haurien mort 60 persones més que hi havia sota l’edifici.
«Provocar la fam»
Haidai havia alertat prèviament de la intenció de les forces russes de «provocar deliberadament la fam» a Lugansk amb atacs contra magatzems d’aliments i el sistema de proveïment d’aigua. No obstant, el governador va destacar dimarts que la situació canviaria en un termini de dues setmanes gràcies a les mesures adoptades pels aliats occidentals d’Ucraïna. «Per a l’ocupació russa, [la situació] només anirà a pitjor», va dir.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se