Nova fase de la guerra
Les tropes russes es retiren de Sumi (Ucraïna)
L’Exèrcit de Putin intenta cobrir els moviments dels efectius cap a Rússia

L’Exèrcit rus s’està retirant de les posicions a l’assetjada regió de Sumi, al nord-est d’Ucraïna, segons va informar el cap de l’administració militar regional, Dmitró Zhivitski, al seu canal de Telegram.
Segons les seves dades, les tropes russes van començar fa hores a retirar-se «activament» d’aquesta regió, que ha sigut especialment castigada pels atacs russos des que va començar la invasió, el 24 de febrer.
«La setmana passada vam veure una gran acumulació de tropes russes des de Bilopillia fins a Konotop i al voltant de Konotop (a prop de Sumi) hi van arribar noves columnes, es van atrinxerar i van terroritzar la població de la regió» de Sumi, va dir Zhivitski.
Va explicar que aquesta acumulació sobtada d’equips militars va poder deure’s al fet que els russos miraven de cobrir la retirada de les seves forces de zones pròximes. «Ara les columnes han abandonat el territori de la regió», va dir.
Expulsats
«Hem vist una gran quantitat d’equips que es dirigeixen de nou a Rússia, amb la nostra artilleria perseguint-los. Les Forces Armades d’Ucraïna i la defensa territorial els han expulsat a través de tota la regió de Txerníhiv (al nord, a prop de la frontera amb Bielorússia)», va dir Zhivitski.
Notícies relacionadesAlhora, va reiterar que tot i que algunes forces russes encara es mantenen a la regió de Sumi, «el territori està sent alliberat d’invasors», informa l’agència Ukrinform.
Segons l’Estat Major General de les Forces Armades d’Ucraïna, del 24 de febrer al 3 d’abril, Rússia va perdre al voltant de 18.000 soldats, 644 tancs, 143 avions, 134 helicòpters i moltes altres armes i equips.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»