Sota una intensa pluja
Moren electrocutades 26 persones al despenjar-se un cable d’alta tensió en un mercat de Kinshasa
La majoria de víctimes són venedores que estaven treballant a les seves parades

El tall i despreniment d’un cable elèctric de l’enllumenat públic quan la pluja creixia sobre un mercat de Kinshasa va provocar aquest dimecres la mort per electrocució de 26 persones, segons van confirmar les autoritats de la capital de la República Democràtica del Congo (RDC).
«Un incident que implicava un cable d’alta tensió de la SNEL (Societat Nacional d’Electricitat) ha costat la vida a 26 persones, entre elles 24 dones, a [el barri de] Matadi Kibala», va confirmar a través del seu compte de la xarxa social Twitter el governador de la ciutat, Gentiny Ngobila Mbaka.
No obstant, en un comunicat difós per les xarxes socials, la SNEL va puntualitzar que, «durant la intensa pluja que va caure sobre la ciutat aquest dimecres al matí, va caure un llamp que va tallar un conductor de fase [un cable] de baix voltatge».
Investigació en curs
Segons recullen mitjans locals, la immensa majoria de víctimes de l’accident són venedores que treballaven al mercat.
«Esperàvem amuntegats en una església de la plaça que acabés la pluja i de sobte vam veure la flama i vam cridar [...]. Quan vam sortir tots els que venen en aquesta avinguda eren a terra sense vida», va explicar un testimoni dels fets.
Notícies relacionadesEl governador de la capital congolesa va assegurar que «hi ha una investigació en curs per determinar les circumstàncies d’aquest drama».
Pel seu costat, el president congolès, Félix Tshisekedi, va ordenar que s’ofereixi «tota l’assistència necessària a les víctimes» i va remarcar que «els responsables hauran de donar explicacions», segons va informar la presidència també a través de Twitter.
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera