Crisi Rússia-Ucraïna
Joe Biden fa públic que desplegarà tropes a Europa de l’Est «a curt termini»
Enviarà les seves forces a la frontera ucraïnesa, malgrat que asseguren haver ofert a Rússia «un camí per sortir de la crisi»

Aquest divendres el president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat que enviarà tropes nord-americanes a la frontera amb Ucraïna en vista del repunt de les tensions dels últims mesos, que ha fet témer l’esclat d’un conflicte al país. «Traslladaré tropes nord-americanes als països de l’OTAN d’Europa a curt termini», ha dit des de l’oficina de la Casa Blanca als periodistes a la Base de la Força Aèria Andrews al tornar d’un viatge a Pittsburgh, segons ha traslladat una reportera de ‘The Washington Post’ a través de l’oficina de premsa de la Casa Blanca
Aquest divendres, poc abans de l’anunci, el secretari de Defensa nord-americà, Lloyd Austin, ha traslladat a Rússia la intenció de Washington d’evitar un conflicte i li havia ofert «un camí per sortir de la crisi», que exigeix retirar les seves tropes de la frontera amb Ucraïna. «No hi ha raó perquè aquesta situació s’hagi de convertir en conflicte», ha dit Austin en una roda de premsa celebrada al Pentàgon, des d’on va assegurar que el president rus, Vladimir Putin, té a les mans la desescalada. «Pot ordenar a les seves tropes que es retirin. Pot triar el diàleg i la diplomàcia».
Notícies relacionadesD’altra banda, abans d’aquest anunci per part del president, el cap d’Estat Major Conjunt, Mark Milley, havia fet saber que no hi havia plans per a l’enviament de tropes a Ucraïna, malgrat que aquesta setmana es confirmés des de Washington que s’havien disposat uns 8.500 soldats en «alerta màxima» per a un possible desplegament a la zona.
La portaveu del Consell de Seguretat Nacional de la Casa Blanca, Emily Horne, ja va indicar que Biden havia advertit que existia una «clara possibilitat» que Rússia pogués enviar una invasió a Ucraïna durant el mes de febrer. «El president Biden ha dit que hi ha una clara possibilitat que els russos envaeixin Ucraïna al febrer», ha afirmat a través del seu compte a la xarxa social Twitter, abans d’afegir que el mandatari «ho ha dit de manera pública i fa mesos que ho advertim».
- Allunatge de matinada a El Corte Inglés de la Diagonal de Barcelona
- Nou cas de matrimoni forçat Una nena acudeix als Mossos perquè els seus pares la volen casar per la força a l’estranger
- Alerta sanitària El primer metge que va alertar sobre la verola del mico: «La tempesta s’està escampant»
- Guerra a l’est d’Europa Diversos míssils russos porten la mort al metro de Khàrkiv
- El laberint català Picabaralla entre Rufián, Asens i Puigdemont per l’espionatge: «Deixa d’anar tant a Waterloo!»
- Al barri de la Maurina La víctima de Terrassa va ser apunyalada després de mediar en una agressió a una dona
- Violència sexual Els agressors sexuals de menors perdran la pàtria potestat dels seus fills
- Nou cas de matrimoni forçat Una nena acudeix als Mossos perquè els seus pares la volen casar per la força a l’estranger
- Herència o donació: ¿què és més barat?
- Zones atacades MAPA | Aquestes són les zones que està bombardejant Rússia a Ucraïna