Catàstrofe natural
Les inundacions causen 14 morts a Malàisia
El monsó està deixant abundants precipitacions, ja descrites com les pitjors en un segle

Almenys 14 persones han mort mentre més de 39.000 continuen desplaçades a causa de les inundacions provocades per les fortes pluges del monsó durant el cap de setmana en diversos estats a Malàisia, segons van informar aquest dimarts les autoritats. Els serveis de rescat van localitzar aquest dilluns set cossos en diferents llocs, que se sumen als trobats durant el cap de setmana, cosa que eleva a 14 la xifra total de morts, segons recull l’agència Bernama.
Les fortes pluges caigudes des de divendres han sigut descrites com les pitjors en els últims 100 anys. El nombre de persones que han hagut de ser evacuades continua augmentant i se situava aquest matí en més de 39.000, segons un portaveu de les Forces de defensa civil, citat pel diari ‘New Straits Times’. Les autoritats van reconèixer que els preocupa un possible augment en els casos de covid-19 entre les milers de persones que es troben als refugis temporals.
Malgrat que fa més de 24 hores que no plou, es continuen produint noves inundacions pel desbordament de rius a les zones baixes, motiu pel qual s’ha fet una crida perquè els veïns estiguin preparats per abandonar casa seva en qualsevol moment, segons el portaveu. Nombroses carreteres han quedat tallades i milers de persones atrapades a casa seva i vehicles a causa de les inundacions. Les fortes pluges i les riuades també han afectat algunes terminals del port marítim de Klang, el més important del país.
Notícies relacionadesEl primer ministre malaisi, Ismail Sabri Yaakob, va anunciar diumenge 23 milions de dòlars (uns 21 milions d’euros) en ajudes per a la reparació de llars i infraestructures malmeses per les crescudes. Més de 66.000 policies, soldats i bombers participen en les tasques d’emergència i rescat de les persones atrapades per les riuades, que només a Selangor han provocat almenys 15.000 desplaçats.
Malàisia té dues estacions plujoses: una de causada pel monsó del sud-oest (maig-setembre) i una altra pel monsó del nord-est (octubre-març), la més severa i que afecta en general la part oriental de la península de Malaca i Borneo.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de xerrar amb ChatGPT demanden OpenAI i Sam Altman
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Carrera espacial SpaceX llança amb èxit a l’espai el megacoet amb què Musk somia portar la humanitat a Mart