Àsia
Mor Norodom Ranariddh, l’home que va governar Cambodja després del règim dels Khmers Rojos
Membre de la família reial, va ser cap de govern de 1993 a 1997 i va heretar un país destrossat per la brutalitat d’una dictadura d’inspiració maoista

El príncep Norodom Ranariddh, primer cap de govern elegit democràticament després del règim dels Khmers Rojos i germanastre de l’actual rei, Norodom Siharioní, va morir aquest diumenge a París als 77 anys, va informar el Govern cambodjà.
L’actual primer ministre, Hun Sen, que el va succeir en el càrrec el 1997, es va mostrar «afligit» en un comunicat en el qual va descriure Ranariddh com «un dignatari, un membre de la família reial que va ser patriota amb la nació, la religió i el rei».
Els fills de Ranariddh i altres membres de la família reial estan organitzant un vol xàrter per portar les seves restes mortals des de París a Phnom Penh, on es farà un funeral reial, va informar aquest dilluns el diari ‘Khmer Times’.
Ranariddh va guanyar el 1993 les primeres eleccions democràtiques amb el seu partit monàrquic després del règim dels Khmers Rojos i la posterior tutela del país per l’ONU, però al no arribar a majoria absoluta va formar una coalició de govern amb la formació de Hun Sen, amb qui va compartir el càrrec de primer ministre.
El 1997, en un clima de violència amb enfrontaments entre la policia i milícies que recolzaven Hun Sen, va presentar la seva dimissió i va deixar via lliure perquè l’actual primer ministre ocupés ell sol el càrrec, que des d’aleshores no ha abandonat.
Notícies relacionadesRanariddh és germanastre del rei actual, Norodom Sihamoni, i fill de l’anterior monarca, Norodom Sihanouk, i ha sigut el membre de la família reial més implicat en la política en les últimes dècades, en les quals va ocupar també la presidència del Parlament (1998-2006).
El seu germanastre, el rei Norodom Sihamoni, és rei de Cambodja des que va abdicar el 2004 el pare de tots dos, Norodom Sihanouk, que va morir a Pequín el 2012.
- Baixa natalitat La Universitat Pompeu Fabra explica per què és cada vegada més freqüent voler tenir només un fill
- Psicologia El pediatra Carlos González explica què passa si els pares discuteixen davant dels seus fills
- Desorientació i falta de solucions
- Estrena ferroviària Renfe inicia amb èxit les proves del nou tren de Rodalies sobre el traçat de la línia R1
- Els joves adults que viuen en parella cauen a la meitat en 50 anys
- Combustibles fòssils Descobert un enorme jaciment de gas al Regne Unit que podria satisfer la seva demanda energètica durant una dècada
- Estratègia dels republicans Tardà (ERC) veu «d’una altra època» els pactes amb Junts i aposta per fronts amb els Comuns i la CUP
- El Vaticà El papa Francesc, ingressat a l’hospital a causa de la seva bronquitis
- CAIGUDA A QUARTS L’eliminació del Barça de la Copa deixa Peñarroya a la corda fluixa: «La meva figura és el que menys importa»
- Estret de Magallanes Engolit per una balena: el terrible malson d'un jove mentre practicava caiac | Vídeo