Àsia
Mor Norodom Ranariddh, l’home que va governar Cambodja després del règim dels Khmers Rojos
Membre de la família reial, va ser cap de govern de 1993 a 1997 i va heretar un país destrossat per la brutalitat d’una dictadura d’inspiració maoista

El príncep Norodom Ranariddh, primer cap de govern elegit democràticament després del règim dels Khmers Rojos i germanastre de l’actual rei, Norodom Siharioní, va morir aquest diumenge a París als 77 anys, va informar el Govern cambodjà.
L’actual primer ministre, Hun Sen, que el va succeir en el càrrec el 1997, es va mostrar «afligit» en un comunicat en el qual va descriure Ranariddh com «un dignatari, un membre de la família reial que va ser patriota amb la nació, la religió i el rei».
Els fills de Ranariddh i altres membres de la família reial estan organitzant un vol xàrter per portar les seves restes mortals des de París a Phnom Penh, on es farà un funeral reial, va informar aquest dilluns el diari ‘Khmer Times’.
Ranariddh va guanyar el 1993 les primeres eleccions democràtiques amb el seu partit monàrquic després del règim dels Khmers Rojos i la posterior tutela del país per l’ONU, però al no arribar a majoria absoluta va formar una coalició de govern amb la formació de Hun Sen, amb qui va compartir el càrrec de primer ministre.
El 1997, en un clima de violència amb enfrontaments entre la policia i milícies que recolzaven Hun Sen, va presentar la seva dimissió i va deixar via lliure perquè l’actual primer ministre ocupés ell sol el càrrec, que des d’aleshores no ha abandonat.
Notícies relacionadesRanariddh és germanastre del rei actual, Norodom Sihamoni, i fill de l’anterior monarca, Norodom Sihanouk, i ha sigut el membre de la família reial més implicat en la política en les últimes dècades, en les quals va ocupar també la presidència del Parlament (1998-2006).
El seu germanastre, el rei Norodom Sihamoni, és rei de Cambodja des que va abdicar el 2004 el pare de tots dos, Norodom Sihanouk, que va morir a Pequín el 2012.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos