Església catòlica
L’Església francesa vendrà els seus béns per indemnitzar els casos de pederàstia
La Conferència Episcopal gal·la finançarà amb els seus fons i no amb donacions les indemnitzacions a les víctimes, que són un total de 216.000 des de 1950

La Conferència Episcopal francesa ha anunciat aquest dilluns que es desfarà de part dels seus béns i que si és necessari demanarà un crèdit per indemnitzar les víctimes de pederàstia en el seu si.
Els bisbes francesos no van precisar la quantia total que creuen necessària, però van assegurar que aquesta xifra serà finançada amb els seus propis fons i no amb donacions dels fidels que es dediquen ja a altres missions.
Aquest fons, al qual els bisbes havien començat a transferir part de les seves cotitzacions, havia sigut decidit en la seva assemblea plenària del març i era operatiu des de principis d’octubre, però la magnitud del problema els va fer admetre que han de recórrer a altres fonts.
El president de la Conferència Episcopal, Éric de Moulins-Beaufort, va indicar en conferència de premsa que les diòcesis faran un inventari per saber quins béns hi ha disponibles i va afegir que utilitzaran a més les seves «reserves».
Aquest compromís va ser acordat en la clausura de la seva assemblea plenària, iniciada dimarts a Lourdes i que va centrar el gruix de la seva agenda a les víctimes de pederàstia, després que una comissió independent xifrés a l’octubre en més de 216.000 els casos des de 1950.
Els bisbes també van decidir la creació de nou grups de treball, dedicats entre d’altres a analitzar les causes de la violència sexual al si de l’Església, i van demanar al Papa l’enviament d’un equip que els ajudi a abordar la protecció dels menors.
Notícies relacionadesLa Conferència es va clausurar a més amb la decisió d’efectuar una auditoria externa de les cèl·lules d’escolta de les víctimes, la creació d’un tribunal canònic nacional que entrarà en funcions l’abril del 2022 i la firma d’un protocol d’actuació amb les fiscalies locals.
«S’ha comès molt mal i ha de ser assumit per alliberar els que l’han patit i la nostra Església», va afegir De Moulins-Beaufort, que va apuntar que hi haurà una assemblea extraordinària al juny per analitzar els avanços registrats fins aleshores.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Festa major Carrers de Sants contracten seguretat per les destrosses
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA