Crisi diplomàtica
Erdogan declara persona ‘non grata’ 10 ambaixadors occidentals
- Els diplomàtics de França, Alemanya i els Estats Units, entre d’altres, van firmar la setmana passada una carta demanant l’alliberament del filantrop i opositor turc Osman Kavala, en presó preventiva des de fa quatre anys
 
	
El president turc, Recep Tayyip Erdogan, ha ordenat aquest dissabte al seu Ministeri d’Afers Estrangers que declari ‘persona non grata’ deu ambaixadors occidentals per haver publicat aquesta setmana un text conjunt en el qual demanen la llibertat del filantrop, activista i opositor turc Osman Kavala.
Kavala és en presó preventiva des d’octubre del 2017 i és acusat, entre altres delictes, de «conspirar contra l’Estat» i haver participat en l’intent de cop d’Estat del 2016, cosa que l’opositor nega. De fet, el Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) ha reclamat la seva llibertat en més d’una ocasió al·legant que la seva presó és «arbitrària i il·legal». Turquia, no obstant, continua retenint-lo.
Termini determinat
Notícies relacionades«He parlat amb el ministre d’Afers Exteriors [Mevlüt Çavusoglu] i li he dit: ‘Tracti immediatament la declaració d’aquests deu ambaixadors com de persones ‘no grates’’. «El dia que no coneguin ni entenguin Turquia, marxaran d’aquí», ha dit aquest dissabte Erdogan amb referència als ambaixadors de França, el Canadà, Finlàndia, Països Baixos, Dinamarca, Alemanya, Nova Zelanda, Noruega, Suècia i els Estats Units.
Segons la Convenció de Viena de 1963, quan un Estat declara com a persona ‘non grata’ l’ambaixador d’un altre, el país que ha enviat l’esmentat ambaixador l’ha de retirar en un termini determinat de temps. Si no aconsegueix fer-ho, llavors el país receptor pot, sense donar cap motiu, expulsar l’esmentat ambaixador del seu territori.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sistema sanitari El càncer de còlon en homes de 20 a 29 anys augmenta un 14% a l’any a Espanya
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
 
			