Nova normativa
Els EUA acceptaran l’entrada de viatgers amb una barreja de tipus de vacunes
La Casa Blanca va anunciar aquest divendres que el pròxim 8 de novembre obrirà les fronteres als viatgers internacionals vacunats amb la pauta completa

Els Estats Units acceptaran a partir del 8 de novembre l’entrada de viatgers immunitzats contra la Covid-19 amb una barreja de dosi de diferents tipus de vacunes, sempre que hagin sigut aprovades per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Així ho confirma l’última actualització de les directrius dels Centres de Control i Prevenció de Malalties nord-americanes (CDC), que corrobora, a més, que només s’admetran proves d’immunització amb aquells tipus de vacunes que hagin sigut aprovades per l’OMS.
«Les persones que tinguin una combinació de dues dosis (diferents) d’una vacuna de doble dosi que hagi sigut autoritzada per l’FDA (Administració d’Aliments i Fàrmacs dels EUA) o sigui en la llista d’ús d’emergència de l’OMS es consideraran vacunades amb la pauta completa», va indicar aquest dissabte a Efe una portaveu dels CDC. «Tot i que els CDC no han recomanat barrejar tipus de vacunes en una sèrie primària, reconeixem que això és cada vegada més comú en altres països, així que hauria d’acceptar-se per a la interpretació de les proves de vacunació», va afegir la font.
La Casa Blanca va anunciar aquest divendres que el pròxim 8 de novembre obrirà les fronteres aèries i terrestres als viatgers internacionals vacunats amb la pauta completa contra la Covid-19, inclosos els d’aquells països que fa més d’un any que estan subjectes a restriccions d’entrada, com Espanya o el Brasil. L’última actualització dels CDC al respecte, publicada a la seva web a última hora de divendres, recalca que, «per a propòsits de l’entrada als Estats Units, les vacunes acceptades inclouran les autoritzades o aprovades per l’FDA o que estiguin en la llista d’ús d’emergència de l’OMS».
Obertura de fronteres selectiva
Fins al moment, l’OMS ha autoritzat les tres vacunes aprovades per l’FDA –les de Pfizer/BioNTech, Moderna i Janssen (de Johnson & Johnson)–; i també ha inclòs en la seva llista dues versions de la vacuna d’ AstraZeneca, a més dels sèrums Sinopharm i Sinovac. Aquesta llista no inclou vacunes com la russa Sputnik V i la xinesa CanSino, que s’estan administrant en països com Mèxic, la qual cosa va portar aquesta setmana el president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, a demanar a l’OMS que acceleri el procés per incloure aquests sèrums en la seva llista d’emergència. «L’OMS ha d’actuar amb rectitud, sense tendències ideològiques, amb afecció a la ciència», va expressar López Obrador, que va considerar «de sentit comú» autoritzar fàrmacs que «han ajudat i no han perjudicat».
La Casa Blanca va anunciar també aquesta setmana que obrirà les fronteres terrestres amb Mèxic i el Canadà, que estan tancades als viatges no essencials des del març del 2020, coincidint amb l’esclat de la pandèmia i encara amb Donald Trump de president.
El pla per obrir aquestes fronteres terrestres constarà de dues fases. La primera entrarà en vigor el 8 de novembre i requerirà la prova de vacunació per als viatges considerats «no essencials», com el turisme o les visites.
Notícies relacionadesLa segona serà el gener del 2022, en què la prova de vacunació serà obligatòria per a tots els viatgers, inclosos els camioners, que tindran així temps per vacunar-se abans que aquest requisit entri en vigor.
L’aixecament de les restriccions beneficia, a més, els viatgers internacionals que estiguin vacunats i que volin des dels països sotmesos fins ara a restriccions de viatge per la pandèmia, una llista que inclou als 26 estats europeus de l’espai Schengen, a més del Regne Unit, Irlanda, el Brasil, la Xina, l’Iran, Sud-àfrica i l’Índia.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"