Negacionisme
Bolsonaro anuncia que no es vacunarà de la Covid
El president brasiler esmenta «nous estudis» que no cita per rebutjar l’antídot
El president del Brasil, Jair Bolsonaro, s’està emparant en «nous estudis» per rebutjar la seva intenció de vacunar-se contra la Covid i assegura que està protegit perquè la seva immunització «és al cim». «Respecte a la vacuna, vaig decidir no prendre-la. Estic veient nous estudis», va afirmar Bolsonaro en declaracions a l’emissora Jovem Pan fetes ahir a la nit i que han sigut reproduïdes aquest dimecres per altres mitjans locals.
«¿Per a què em posaré una vacuna? Seria el mateix que jugar 10 reals a la loteria per guanyar-ne 2», va insistir.
Les declaracions del president brasiler segueixen la línia negacionista que ha mantingut des de l’inici de la pandèmia de coronavirus. La Covid-19 ha causat ja més de 600.000 morts al Brasil i ha infectat 21,6 milions de persones. Però a diferència del seu president, el 70% dels brasilers ja han rebut la primera dosi de la vacuna i el 47% en té l’esquema complet.
Contra els experts
Notícies relacionadesBolsonaro no va especificar a quins «nous estudis» es referia per descartar ser vacunat contra el coronavirus, però va reiterar que el fet d’haver-se infectat per Covid li assegura tenir prou anticossos, en contra de l’opinió dels experts. En anteriors declaracions, Bolsonaro, de 66 anys, ha dit que seria l’últim brasiler a vacunar-se contra la Covid, opinió que sembla haver canviat ara a l’afirmar que mai rebrà la vacuna.
No obstant, la seva dona, Michelle Bolsonaro, sí que va rebre recentment la vacuna als Estats Units, cosa que va generar crítiques al Brasil per recórrer al sistema sanitari d’un altre país. «Per mi, abans que res hi ha la llibertat. Si un ciutadà no es vol vacunar, està en el seu dret i punt», va insistir Bolsonaro.
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- Medi ambient Catalunya encarrega radiografiar 300 arbres monumentals per conèixer el seu estat de salut
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: La dana, un any després
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Empreses Catalunya té sobre la taula 400 projectes d’inversió estrangera, dels quals 70 estan molt avançats
- Un any de la dana Mazón s’aferra a la reconstrucció en un discurs sense menció al seu futur polític
