Diplomàcia
Els EUA es reuniran amb els talibans per primera vegada des de la seva sortida de l’Afganistan
Washington centrarà les converses a Doha sobre la sortida dels nord-americans que segueixen al país

El Govern dels Estats Units i els talibans mantindran aquest cap de setmana les seves primeres reunions presencials des de la retirada nord-americana de l’Afganistan a finals d’agost, segons va informar a Efe un portaveu del Departament d’Estat. Les reunions tindran lloc a Doha dissabte i diumenge i hi participaran «alts representants» dels talibans. Washington no va revelar qui representarà el Govern de Joe Biden en les trobades.
El portaveu va anunciar que la «prioritat» dels Estats Units en les reunions serà la sortida dels pocs nord-americans i altres estrangers que segueixen a l’Afganistan, així com la dels afganesos amb els quals Washington té «un compromís». Una altra prioritat serà que «els talibans compleixin el seu compromís de no permetre terroristes a territori afganès per amenaçar la seguretat dels Estats Units o dels seus aliats». «Pressionarem els talibans perquè respectin els drets de tots els afganesos, incloses les dones i les nenes, i perquè formin un Govern inclusiu amb un ampli suport», va dir el portaveu de la cartera d’Exteriors.
Els Estats Units han mantingut contactes amb els talibans des que es van retirar de l’Afganistan i, tot i que aquesta serà la primera reunió presencial, Washington va afirmar que «no es tracta d’atorgar reconeixement o de conferir legitimitat». «Aquesta reunió —va assegurar— és una continuació dels contactes pragmàtics amb els talibans en assumptes de vital interès nacional per als Estats Units».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura