Candidatura oficial
El boxejador Manny Pacquiao, candidat a presidir les Filipines
L’icònic esportista optarà a dirigir el país com a cap de l’esquerrà PDP-Laba

Manny Pacquiao /
L’icònic boxejador Manny Pacquiao ha presentat aquest divendres els documents que confirmen la seva candidatura a la Presidència de les Filipines, i s’ha convertit en el primer polític que declara oficialment que es presenta al màxim càrrec en les eleccions de l’any vinent.
Pacquiao, de 42 anys, que actualment és senador, es presenta als comicis pel Partit Democràtic Filipí-Poder Popular (PDP-Laba), d’esquerra, i ha promès lluitar contra la pobresa i la corrupció. També ha assegurat que millorarà el servei d’internet i reduirà el cost de l’electricitat a les Filipines, així com que treballarà per resoldre la pandèmia de coronavirus. «La meva candidatura no és només per a mi i per a la meva família, sinó també per al poble filipí (per) donar-los un futur millor, especialment als que pateixen des de fa molt temps», ha manifestat al presentar la seva candidatura davant la Comissió Electoral. «Als que estan robant el poble filipí, els seus dies feliços al Govern estan comptats», ha afegit, per recalcar que aquesta és la seva «promesa al poble filipí i a Déu».
Altres polítics que han declarat la seva candidatura per substituir l’actual president, Rodrigo Duterte, són el popular alcalde de la capital, Manila, Isko Moreno, i l’excap de Policía, el senador Pánfilo Lacson. Entre els possibles aspirants a la Presidència també hi ha la vicepresidenta Leni Robredo; l’alcaldessa de Davao i filla de Duterte, Sara Duterte, i l’exsenador Ferdinand ‘Bongbong’ Marcos, únic fill i homònim del difunt dictador filipí.
Robredo i Sara Duterte encara no han confirmat els seus plans per a les eleccions de l’any vinent, mentre que Marcos ha sigut designat candidat presidencial pel seu partit polític.
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- La 'transfobia' crece un 14% en Catalunya según los datos de l'Observatori contra la LGTBI-fobia
- Scully quadro a quadro
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió