Catàstrofe a Haití
Maduro diu que ajudarà Haití amb tot el que pugui després del terratrèmol
El ministre de Relacions Exteriors assenyala que brindarà tota l’ajuda humanitària necessària

Aquest dissabte el president de Veneçuela, Nicolás Maduro, va ordenar enviar tot el recolzament que es pugui a Haití després del terratrèmol de magnitud 7,2 que va sacsejar aquest país i que ha deixat almenys 304 morts i abundants danys materials.
«Senyora vicepresidenta, vostè, Delcy Rodríguez, vostè, almirall en cap [Carmen Meléndez, ministra d’Interior], amb tot el gabinet de crisi [...] recolzarem amb tot el que sabem fer a Protecció Civil i amb tot el que puguem», va dir Maduro en un acte de campanya amb el governant Partit Socialista Unit de Veneçuela (PSUV).
El mandatari va expressar la seva solidaritat amb aquest país i va reiterar la petició a la seva ministra d’Interior de coordinar «en tots els nivells» el recolzament que enviarà a Haití.
Abans, el ministre de Relacions Exteriors veneçolà, Jorge Arreaza, havia assenyalat que el seu país estava atent per facilitar recolzament logístic a Haití. A través d’un comunicat, també havia manifestat la «profunda pena» pel desastre natural i la pèrdues registrades.
«La República Bolivariana de Veneçuela [...] es posa a disposició del poble haitià per brindar l’assistència humanitària necessària, que contribueixi a la superació d’aquest esdeveniment lamentable i penós», va dir la Cancelleria en un comunicat.
El terratrèmol de magnitud 7,2 a l’escala de Richter que va assolar el sud i altres zones d’Haití, va deixar almenys 304 morts i abundants danys materials, i va agreujar la per si mateixa difícil situació de l’empobrit país caribeny.
El terratrèmol, que ja forma part dels 10 sismes més letals dels últims 25 anys a Llatinoamèrica, es va registrar a les 08.29 hora local (12.29 GMT), a uns 12 quilòmetres de la localitat de Saint-Louis-du-Sud, amb un epicentre de 10 quilòmetres de profunditat, i també es va sentir a la República Dominicana i Cuba, d’acord amb el Servei Geològic dels Estats Units (USGS).
Notícies relacionadesL’USGS, que va arribar a emetre una alerta de tsunami que posteriorment va cancel·lar, va assignar al terratrèmol una alerta roja en la seva escala de danys humans, que significa que «és probable que hi hagi un elevat nombre de víctimes i és probable que el desastre afecti una zona extensa», va indicar en la seva pàgina web.
Després del sisme es van produir cinc rèpliques, entre aquestes una de magnitud 5,2 a 17 quilòmetres de la localitat de Chantal, també amb un epicentre de 10 quilòmetres de profunditat.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid