Tragèdia a Grècia
Grècia viu una nit «difícil» a causa de l’avenç del gran incendi declarat a l’illa d’Eubea
Els incendis ja duren sis dies, i més de mil persones han sigut evacuades

El viceministre de Protecció Civil de Grècia, Nikos Hardalias, ha qualificat en la nit d’aquest diumenge com a «difícil» la situació delgran incendi de l’illa grega d’Eubea, la segona més gran del país.
«La lluita continua sense treva [...] i aquesta nit serà difícil, no obstant, tant el Cos de Bombers com les Forces Armades, la Guàrdia Costanera i la policia grega estan fent esforços sobrehumans, en múltiples fronts, per preservar vides i propietats», ha afirmat en una roda de premsa recollida per l’edició digital del diari ‘Kathimerini’.
Després de sis dies d’incendis, milers de persones han sigut evacuades, sobretot a la zona del nord de l’illa, on les flames ha envoltat les poblacions de la zona. Ara mateix Eubea està partida en dos per les flames. Fa dies que els habitants fan evacuacions massives per barco a la part continental de Grècia.
A Galatsona i Geraki, entre les poblacions més afectades, entorn de les 22.00 hores (hora local), l’incendi s’ha agreujat, de manera que els mateixos veïns han hagut d’actuar per evitar que les flames arribessin a les zones residencials.
Durant la jornada, s’ha rescatat un total de 23 persones de diverses platges de l’illa i un avió d’extinció d’incendis ha patit un xoc, accident del qual no hi ha hagut víctimes.
Altres zones del país també s’estan veient afectades tot i que els incendis comencen a ser controlats, com són els casos dels del suburbi d’Atenes, Pefki, o el del municipi de l’illa de Creta, Gortyna, segons recull ‘Tanea’.
Fins ara, ha mort un bomber voluntari, mentre que els equips d’emergència del país i l’assistència d’una llarga llista de països europeus com Espanya, França o el Regne Unit, asiàtics i americans continuen intentant sufocar l’incendi.
Notícies relacionades«En nom del poble grec, voldria expressar el nostre més sincer agraïment a tots els països que han enviat assistència i recursos per ajudar a combatre els incendis forestals», ha dit el primer ministre, Kyriakos Mitsotakis, a través del seu compte de Twitter.
Les flames han arrasat més de 56.000 hectàrees de terreny, segons el Sistema d’Informació Europeu d’Incendis Forestals, en particular en els grans incendis declarats a Eubea, i tres més a la regió meridional del Peloponès.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat