Crisi humanitària
Tunísia rescata més de 110 migrants al Mediterrani aquest cap de setmana
Més de 800 persones han perdut la vida al mar des de començament d’any
Diverses embarcacions amb més de 110 immigrants han sigut interceptades per les autoritats de Tunísia davant les seves costes al mar Mediterrani durant aquest cap de setmana. El ministeri de Defensa del país ha assenyalat en un comunicat que durant la jornada de dissabte van ser rescatats davant l’illa de Kerkena al voltant de 100 migrants, entre els quals quatre nens –un d’ells amb prou feines tenia un any.
Les autoritats encara no han informat sobre possibles víctimes en aquest nou intent d’arribar a les costes europees. El rescat va tenir lloc després d’una alerta que va ser emesa des d’una plataforma d’exploració gasística situada a la zona. Les embarcacions havien iniciat la seva ruta divendres des de la ciutat líbia de Zuara, pròxima a la frontera de Tunísia. A més, l’agència estatal de Tunísia (TAP) ha destacat també que tretze migrants més van ser interceptats durant el diumenge als voltants de l’illa de Yerba, tots ells de nacionalitat tunisiana.
La barrera del Mediterrani
Des de l’inici del 2021, segons dades publicades per l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM) a través de la seva pàgina web, més de 813 persones han mort intentant arribar a les costes del sud d’Europa. De totes elles, gairebé 700 haurien perdut la vida a la zona central del Mediterrani que connecta el nord de Líbia i Tunisia amb les costes italianes.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Radiografia de la vulnerabilitat BCN va arribar al novembre al rècord de 1.784 persones dormint al carrer
- "Pensava que hi seria dos mesos"
- Un dissabte negre Sense entrades… i un pèssim càtering
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Afectacions laborals Els treballadors suspesos per la pesta porcina s’eleven a 458 persones, tots a Osona
- Entrevista Manuela Carmena (exalcaldessa de Madrid): «Si la democràcia fracassa, és normal que els joves vulguin una altra cosa»
- DADES DE L’INE El preu de la vivenda puja un 12,8% l’últim any i marca el seu creixement més gran des de la bombolla
- Viatge institucional Illa consolida els vincles culturals amb Mèxic perquè sigui el pont de Catalunya amb l’Amèrica Llatina
- Aposta per la cuina d’arrel
