422 vaixells ja han passat

El canal de Suez desencalla l’embús i demanarà 850 milions d’euros com a indemnització

  • Les autoritats d’Egipte han iniciat ja les investigacions entorn de les causes de l’encallament

El canal de Suez desencalla l’embús i demanarà 850 milions d’euros com a indemnització
2
Es llegeix en minuts

L’Autoritat del Canal de Suez (SCA, per les seves sigles en anglès) d’Egipte demanarà més de 1.000 milions de dòlars (uns 850 milions d’euros) en compensació per les pèrdues causades pel bloqueig del vaixell portacontenidors ‘Ever Given’, que va estar encallat i va impedir la navegació per la via fluvial durant gairebé una setmana. Tots els vaixells, uns 422, que estaven aturats esperant la resolució del cas han aconseguit passar ja, cinc dies més tard que s’aconseguís moure el barco encallat.

El president de l’SCA, Osama Rabie, ha assenyalat a un canal de televisió local que la compensació pels danys ascendirà a aquesta quantitat, sobre la qual cosa ha afegit que «aquest és el dret i no l’abandonarem», informa ‘Daily News Egypt’. Rabie ha precisat que la petició d’aquesta compensació no és només per les pèrdues econòmiques per la suspensió de la navegació durant sis dies, sinó que engloba les despeses ocasionades pel procés de salvament, com l’ús de remolcadors o danys físics.

Les autoritats d’Egipte han iniciat ja les investigacions entorn de les causes de l’encallament al canal de Suez del vaixell de càrrega, que va bloquejar una de les rutes comercials marítimes més importants del món fins dilluns passat, quan es va reprendre la circulació.

Temps rècord de pas

L’embarcació, un dels vaixells de transport de contenidors més grans, va quedar encallat el 23 de març al canal de Suez, i va causar un embús sense precedents, que ha provocat la desviació de més de 200 vaixells i la paralització de béns per valor de 9.500 milions d’euros diaris. El vaixell, de 400 metres d’eslora i 59 metres de mànega, va quedar finalment alliberat dilluns gràcies al treball dels remolcadors i no té danys. Aproximadament el 12% del volum del comerç mundial passa pel canal.

Notícies relacionades

Rabie ha indicat en la nota que els 422 barcos que esperaven passar, amb un tonatge total de 26 milions, han aconseguit passar en un «temps rècord», una cosa que va considerar «un nou èxit que se suma a la capacitat de l’autoritat per gestionar situacions d’emergència i afrontar les crisis», s’apunta a la nota. Maersk, la principal naviliera que opera a Suez, havia calculat que l’embús podria tardar «sis dies o més» a diluir-se.

«S’ha registrat aquest dissabte el pas de 85 embarcacions, amb un tonatge net total de 4,2 milions, i el nombre de barcos que creuen des de la direcció nord és de 35 naus i des de la direcció sud passen 50 barcos a través del nou curs de navegació del canal, amb un tonatge net total d’1,5 milions», ha afirmat.