Nous càrrecs
Acusen Maxwell, la sòcia d’Epstein, de traficar sexualment amb menors
Va convèncer una nena de 14 anys per fer massatges al magnat estant despullada i després de tenir-hi relacions sexuals

ghislaine-maxwell
La britànica Ghislaine Maxwell, suposat braç dret del magnat financer Jeffrey Epstein, va ser acusada aquest dilluns per primera vegada de trànsit sexual de menors per la Fiscalia del Districte Sud de Nova York, que assegura va convèncer una adolescent de 14 anys per mantenir relacions amb l’empresari i li va pagar per això. En l’acusació federal, presentada a Manhattan, s’apunta que en nombroses ocasions, entre el 2001 i el 2004, la jove, la identitat de la qual no ha sigut revelada, va fer massatges a Epstein estant despullada a la seva residència de Palm Beach, Florida, i ho va aprofitar per mantenir relacions sexuals amb ella.
Es tracta de nous càrrecs que van més enllà dels que pesaven en contra de Maxwell fins ara, en els quals s’acusava la britànica d’ajudar Epstein a reclutar nenes i persuadir-les per a finalment abusar-ne, però no incloïa les al·legacions de tràfic sexual.
L’acusació assenyala que després que l’adolescent fes massatges a Epstein, Maxwell o altres persones que treballaven per a ell li pagaven centenars de dòlars en efectiu, i que, a més, animaven la jove a reclutar altres noies perquè també li proporcionessin massatges sexuals. La jove hauria llavors presentat diverses adolescents a Epstein i Maxwell, que van rebre, així mateix, pagaments de centenars de dòlars pels massatges eròtics.
Notícies relacionadesLa nova acusació es produeix nou mesos després de l’arrest de Maxwell en una residència de New Hampshire, a l’estat de Nova York. Maxwell s’ha mantingut a la presó des del juliol passat a l’espera que se celebri el seu judici, el 12 de juliol, després que la jutge del cas, Alison Nathan, li denegués la llibertat sota fiança al·legant que té molts mitjans per fugir, ja que és filla de l’empresari editorial britànic Robert Maxwell i compta, a més, amb tres passaports.
Epstein va ser detingut el juliol del 2019 i es va suïcidar a la cel·la de la presó de Manhattan on es mantenia a l’agost d’aquest mateix any, just un mes després que se l’acusés formalment d’abusar i explotar desenes d’adolescents tant a la seva mansió de Manhattan (Nova York) com a la seva residència de Palm Beach (Florida) i la seva propietat de les illes Verges.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura