Embús mundial
Així miren de reflotar l’‘Ever Given’ al canal de Suez
Els treballs per alliberar el megavaixell encallat aquest dimarts continuen sense saber encara si duraran dies o setmanes

L’‘Ever Given’, operat per l’empresa taiwanesa Evergreen Marine, té la longitud de quatre camps de futbol i està encallat a l’extrem sud del canal de Suez, el que impedeix que altres barcos travessin una de les vies fluvials més transitades del món. Però, ¿com intenten moure’l?Remolcadors
S’han desplegat fins a nou remolcadors per alliberar el barco, segons l’empresa que gestiona el funcionament del barco, Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), informa la BBC.
El barco té 400 metres de llarg, encaixat en diagonal a través d’un canal de no gaire més de 200 metres d’ample.
Utilitzant cables o col·locant-se directament al costat del barco sinistrat, els remolcadors han intentat treure’l dels bancs de sorra a totes dues bandes del canal.
BSM va intentar reflotar el barco dijous al matí i va fracassar. Tornarà a intentar-ho aviat.

Dragatge
També s’està fent una operació per dragar el canal al voltant del barco.
L’empresa de dragatge Boskalis, amb seu als Països Baixos, ho està intentant, netejant la sorra i el fang al voltant del casc.
El director executiu de Boskalis, Peter Berdowski, diu que «és un pes enorme a la sorra» que requerirà una combinació de dragatge, empenta i remoció de pes del barco per alliberar-lo.
El canal es va ampliar el 2015 per permetre el pas d’embarcacions de la mida de l’‘Ever Given’.
Retirar la càrrega i el combustible
La següent etapa en els esforços per reflotar l’embarcació de 200.000 tones seria retirar el combustible i la càrrega.
Un barco de la mida de l’‘Ever Given’ pot transportar fins a 20.000 contenidors de més de sis metres.
És poc probable que drenar el combustible dels tancs del barco redueixi prou el pes sense altres mesures d’alleugeriment de la càrrega.
Notícies relacionadesL’extracció dels contenidors amb una grua seria una operació summament desafiadora i que requeriria molt temps.
A part de les dificultats associades a aconseguir les grues adequades prou a prop del barco, el procés podria causar danys i fins i tot desequilibrar-lo.

- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»
- Reforma de la Carta Magna 15 anys de la llei de l’avortament: del ‘no’ del PP a l’intent del PSOE de blindar-la a la Constitució
- París: El robatori d’unes joies que van pertànyer a Napoleó obliga a tancar el museu del Louvre aquest diumenge
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals