Possiblement per venjança
Assassinen dos policies al departament colombià del Chocó
Les autoritats sospiten que els autors són de la banda criminal del Clan del Golfo

Uns desconeguts van assassinar a trets dos policies colombians a la localitat de Riosucio, al selvàtic departament del Chocó (nord-oest), segons van informar aquest dilluns fonts castrenses i reporta Efe. «El covard homicidi dels patrullers Harol Puentes i William Fuel a Riosucio mostra la desesperació d’aquests delinqüents, que creuen que assassinant policies els deixarem de perseguir. La meva salutació solidària a les famílies amb la promesa que no hi haurà impunitat», va dir el comandant de la Policia, el general Jorge Luis Vargas.
La banda criminal del Clan del Golfo seria responsable dels homicidis, que van passar quan els uniformats es mobilitzaven en una motocicleta. «Tot i que persisteixin els atacs contra els nostres uniformats que salvaguarden la seguretat i convivència ciutadana, el compromís per combatre al Clan del Golfo i a tota expressió criminal és indeclinable», va afegir Vargas a través de les seves xarxes socials.
Notícies relacionadesEl Clan del Golfo, també conegut com a Autodefenses Gaitanistas de Colòmbia (AGC) o Los Urabeños, per la seva localització inicial a la frontera amb Panamà, va sorgir el 2006 de les extintes Autodefenses Unides de Colòmbia (AUC) i va arribar a convertir-se en la banda criminal més gran de Colòmbia. Aquest grup armat seria a més responsable dels assassinats de tres policies fa una setmana, dos d’ells atacats en el municipi de Guaranda, en el departament de Sucre (nord), i un més a Caucasia, que pertany al departament d’Antioquia (nord-oest).
Els recents homicidis podrien obeir a una venjança d’aquesta banda criminal contra la força pública que a principis de febrer va abatre a trets Nelson Darío Hurtado Simanca, àlies ‘Marihuano’, assenyalat per les autoritats de ser el número dos d’aquesta organització. L’operació, en la qual va caure àlies ‘Marihuano’, la mà dreta del líder del Clan del Golfo, Dairo Antonio Úsuga, àlies ‘Otoniel’, va tenir lloc a Riosucio el 7 de febrer. Hurtado controlava el Bloc Central Urabá, integrat per 700 homes, a la regió del Carib, segons la informació del centre d’investigació del crim organitzat InSight Crime.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026