Conflicte a l’Àfrica
Mor l’ambaixador d’Itàlia a la República Democràtica del Congo en un atac a una missió de l’ONU
L’assalt buscava segrestar el comboi de les Nacions Unides en el qual viatjava el diplomàtic
Les accions perpetrades per grups armats són freqüents a l’est del país

L’ambaixador italià a la República Democràtica del Congo, Luca Attanasio, ha mort en un atac a un comboi del Programa Mundial d’Aliments (PMA) de les Nacions Unides durant una visita a prop de Kanyamahoro, a pocs quilòmetres al nord de la capital regional, Goma, a l’est del país, segons va informar un portaveu del Parc Nacional de Virunga, el lloc dels fets. A més, dues persones més, la identitat de les quals es desconeix, han mort també en l’assalt. El grup ha sigut atacat avui dilluns al voltant les 10:15 hores, tal com informa Reuters. L’objectiu de l’atac responia a l’intent de segrest del personal de l’ONU, segons va indicar el portaveu del parc a Reuters.
Des del Ministeri d’Afers Estrangers italià s’han confirmat les morts de l’ambaixador i un policia que viatjava amb ell: «Amb profunda pena, la Farnesina (Ministeri d’Exteriors) confirma la mort, avui a Goma, de l’ambaixador d’Itàlia a la República Democràtica del Congo, Luca Attanasio, i d’un carrabiner». El diplomàtic, que va resultar ferit i va poder ser evacuat pels guardes del parc poc després dels fets, moria poc després a causa dels trets que havia rebut. «Va morir a conseqüència de les ferides», va dir a l’AFP una alta font diplomàtica a Kinshasa. Segons la web del ministeri, Attanasio havia sigut el cap de la missió d’Itàlia a Kinshasa des del 2017 i va ser nomenat ambaixador el 2019.
Aquest tipus d’accions són habituals a la zona del parc. Desenes de grups armats operen a Virunga i els seus voltants, que es troba al llarg de les fronteres del Congo amb Rwanda i Uganda. Aquestes agrupacions han atacat en repetides ocasions els guardaboscos de Virunga i sis d’ells van morir en una emboscada el mes passat, segons informa Reuters.
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Francesc-Marc Álvaro: "Junts treballa perquè la dreta arribi més d’hora que tard al Govern"
- Dades del padró La població estrangera de Barcelona es multiplica per 16 des de finals del segle XX
- Dades del padró La població estrangera es multiplica per 16 en 30 anys
- ATLETISME POPULAR El ‘running’ ocupa BCN amb la Mitja Marató més festiva
- Copa del rei de bàsquet Un Unicaja liderat per Perry destrona el Reial Madrid
- Bàsquet. Minicopa Endesa El Barça i Dabone revaliden la corona
- Acadèmia de cine britànica Els BAFTA premien el film ‘Emilia Pérez’ però esquiven l’actriu Karla Sofía Gascón
- Fenomen viral "Tant de bo córrer en aquesta banda"
- EL disc de la setmana Fúria, elegància i saviesa