Es coneixerà a l’octubre
El gendre de Trump, nominat al Nobel de la Pau
Jared Kushner, assessor en matèria de seguretat de l’expresident dels EUA, ha sigut proposat per rebre el guardó pel seu paper en els acords entre Israel i diversos estats àrabs del Golf

Jared Kushner, assessor en temes de seguretat i gendre de l’expresident dels EUA, Donald Trump, ha sigut proposat per rebre el premi Nobel de la pau pel seu paper en les negociacions que van desembocar en el restabliment de relacions entre Israel i diversos estats àrabs del golf Pèrsic.
Juntament amb Kushner ha sigut nominat un dels seus socis, Avi Berkowitz, enviat dels EUA a l’Orient Mitjà i un altre dels considerats arquitectes dels coneguts com ‘Acords d’Abraham’, que es van gestar entre l’agost i el desembre de l’any passat i van suposar la normalització de les relacions entre Israel i els Emirats Àrabs, Bahrain, el Sudan i el Marroc.
Notícies relacionadesKushner, casat amb Ivanka Trump, una de les filles del magnat, ha assenyalat en un comunicat l’«honor» per ser nominat a aquesta distinció, el destinatari de la qual es coneixerà a l’octubre. Els acords s’inscriuen dins de l’estratègia que va desenvolupar Trump a la regió d’aïllar l’Iran, que manté un obert enfrontament amb l’Aràbia Saudita, la gran potència a la zona.
No obstant, s’espera que la nova Administració Biden revisi aquesta estratègia, incloent-hi la venda d’armes a Emirats Àrabs i l’Aràbia Saudita. Així mateix, alguns legisladors nord-americans han mostrat la seva oposició a la concessió que Trump va fer al Marroc de reconèixer la seva sobirania sobre el Sàhara Occidental a canvi d’establir relacions amb Israel.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic