Política
La governadora general del Canadà dimiteix per una polèmica d’assetjament laboral
Una investigació interna conclou que Payette va crear un «ambient de treball tòxic»

La governadora general del Canadà, Julie Payette, es va veure forçada a dimitir aquest dijous després que una investigació independent confirmés les acusacions d’assetjament laboral formulades contra ella i la seva cap de gabinet per diversos empleats, segons informa EFE.
En un comunicat, el primer ministre del Canadà, Justin Trudeau, va confirmar que havia rebut «la dimissió de la governadora general» i, tot i que no va reconèixer directament les acusacions contra Payette, va afegir que «tots els empleats al Govern del Canadà tenen el dret a treballar en un ambient segur i saludable». Trudeau va afegir que «l’anunci proporciona una oportunitat per a un nou lideratge» que respongui «a les preocupacions laborals plantejades durant la investigació».
El primer ministre canadenc també va assenyalar que de forma provisional, el president del Tribunal Suprem del Canadà, el jutge Richard Wagner, es farà càrrec de complir les funcions de la governadora general, que inclouen la firma de les lleis aprovades pel Parlament.
Segons van avançar diversos mitjans de comunicació canadencs, Payette i la seva cap de gabinet, Assunta Di Lorenzo, van dimitir després de filtrar-se el resultat de la investigació, que conclou que la governadora general, que actua com a cap d’Estat en representació de la reina d’Anglaterra, va crear un ambient de treball «tòxic» des del seu nomenament al càrrec.
En un comunicat donat a conèixer després de l’aparició de les primeres informacions, Payette va confirmar la seva dimissió, tot i que va evadir reconèixer el seu paper en la «tensions» sorgides a la seva oficina.
«Tot i que no s’han presentat queixes formals o reclamacions oficials durant el meu exercici..., em prenc aquestes acusacions de forma molt seriosa», va declarar Payette, una antiga astronauta de 57 anys i que va ser nomenada governadora general l’octubre del 2017.
Payette va afegir que ha «arribat a la conclusió que s’ha de nomenar un nou governador general. Els canadencs es mereixen estabilitat en aquests moments d’incertesa».
El diari ‘The Globe and Mail’ va assenyalar que Payette va dimitir perquè la investigació «va pintar una imatge molt negativa de l’ambient laboral a l’oficina de la governadora general» des que l’exastronauta va ser designada pel primer ministre canadenc, Justin Trudeau.
Les autoritats canadenques van iniciar una investigació sobre la situació del personal de Payette el juliol de l’any passat després que la CBC entrevistés una dotzena d’empleats i exempleats que van revelar que la governadora general i la seva cap de gabinet «van menysprear, van renyar i van humiliar públicament» el personal.
Payette també va ser acusada de maltractar els agents assignats a la seva seguretat, incórrer en elevades despeses no justificades i, en general, ignorar les obligacions del seu càrrec.
Després de la publicació de les denúncies, Payette va emetre un comunicat en el qual va assenyalar que considerava «l’assetjament i els problemes laborals amb molta serietat» i acceptava sotmetre’s a una investigació independent.
Notícies relacionadesLa firma encarregada de la investigació al setembre va entrevistar entre 80 i 150 persones i va emetre recentment un informe confidencial al Consell Privat, l’organisme de l’Estat canadenc encarregat de la gestió dels funcionaris públics i que informa directament el primer ministre.
Segons ‘The Globe and Mail’, part de les conclusions de l’informe seran revelades en les pròximes hores.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu