Ciberseguretat
L’OTAN i la Comissió Europea verifiquen si han patit també espionatge informàtic
Les dues institucions treballen amb el programa utilitzat pels pirates per infiltrar-se en agències governamentals dels EUA i empreses privades

zentauroepp49302937 fotodeldia brs02 bruselas b lgica 02 08 2019 el secre200414155353 /
L’OTAN i la Comissió Europea han anunciat aquest dissabte que estan verificant els seus sistemes informàtics després que aquest dijous saltessin les alarmes pel ’pirateig’ massiu a agències governamentals dels EUA, així com a empreses privades, a través d’un ‘codi maliciós’ introduït en el programa Orion que produeix l’empresa SolarWinds. Les dues institucions utilitzen el ‘software’ afectat.
«Fins aquest moment, no hem descobert cap prova que la seguretat de les xarxes de l’OTAN s’hagi vist compromesa», va dir aquest dissabte un responsable de l’Aliança Atlàntica. «Els nostres experts segueixen avaluant la situació per identificar i sufocar qualsevol risc eventual per a les nostres xarxes», va afegir.
Notícies relacionadesSegons va explicar dijous Microsoft, els sistemes de la qual han resultat afectats, 40 dels seus clients haurien sigut objectiu dels pirates.
La Comissió ha assegurat a AFP que l’única entitat que treballa amb el programa de SolarWinds «no ha sigut afectada per l’incident». No obstant, s’està «analitzant la situació».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Entendre-hi més Aeroports: l’hora de l’enlairament