Acció terrorista
Boko Haram mata 28 civils durant un atac al Níger
- El grup armat va calar foc a almenys 800 vivendes de la localitat de Toumour
23 08 2016 Abubakr Shekau lider de Boko Haram POLITICA AFRICA NIGERIA INTERNACIONAL TWITTER /
Un total de 28 persones van morir en un atac atribuït al grup gihadista Boko Haram al Níger, segons han informat aquest dilluns les autoritats. L’atemptat va tenir lloc dissabte a la regió de Diffa, al sud-est del país africà, al costat de la frontera amb Nigèria.
El grup terrorista ha reivindicat l’acció armada perpetrada la vigília de les eleccions locals i a dues setmanes de les presidencials previstes per al 27 de desembre. «Us avisem ara que s’acosten les festivitats dels infidels que no hi haurà pau», afirma en un vídeo un gihadista amb el rostre cobert amb un turbant.
Refugiats i desplaçats
Notícies relacionadesEl grup armat va calar foc a més de 800 vivendes de la localitat de Toumour, que acull 60.000 desplaçats interns i refugiats de la veïna Nigèria. A tota la regió hi ha 300.000 refugiats i desplaçats que han fugit dels seus llocs d’origen a causa de les accions de Boko Haram, segons xifres de l’ONU.
Diffa, banyada pel llac Txad i de 200.000 habitants, ha patit fins a quatre atacs des del mes de maig passat. Des de l’inici de les accions armades de Boko Haram al nord-est de Nigèria el 2009, han mort 36.000 persones i hi ha hagut més de dos milions de desplaçats. Durant aquests anys la violència s’ha estès al Camerun, el Níger i el Txad.
- Cobrar en 12 o en 14 pagues: una experta revela quina és la millor opció per estalviar
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
