Albània
Almenys deu ferits en les protestes per un assassinat en mans de la policia albana
La manifestació es va convocar per la mort d’un jove tirotejat per saltar-se el toc de queda
Almenys deu persones han resultat ferides, entre manifestants i la policia, aquest dimecres durant unes protestes a la capital d’Albània, Tirana, causades per la mort, el dia anterior, d’un jove de 25 anys en mans dels agents, que el van disparar diversos cops per haver-se saltat el toc de queda imposat com a part de les mesures contra el coronavirus, segons informa Europa Press.
Centenars de manifestants s’han reunit aquest dimecres al centre de Tirana malgrat el toc de queda. Alguns manifestants han llançat bengales i pedres a la policia i a edificis governamentals, intentant assaltar el del Ministeri de l’Interior i l’oficina del primer ministre, Edi Rama.
El balanç fins al moment és de dos ferits entre els manifestants i vuit entre els agents, uns dels quals ha hagut de ser ingressat per una ferida greu a l’ull, informa el diari albanès ‘Gazeta Shqip’.
Notícies relacionadesLes protestes han sorgit l’endemà de la mort del jove Klodian Rasha, mort en mans d’un agent que el va disparar. Les autoritats han argumentat que la víctima estava armada i que havia sigut abordat per haver-se saltat el toc de queda decretat per frenar el coronavirus, que acumula de moment gairebé 45.200 casos i uns 950 morts.
Els manifestants exigien justícia per a Rasha i la dimissió de l’actual ministre de l’Interior, Sander Lleshaj, que encara no s’ha pronunciat sobre aquesta situació perquè es troba als Estats Units negociant l’adquisició d’una de les vacunes contra la Covid-19.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Joan Roig, d’Alcanar, primer alcalde que dimiteix pel canvi climàtic
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
- Acord de Govern i Comuns Catalunya mantindrà la rebaixa del 50% dels bitllets del transport el 2026
- L’entorn de la zona zero «Tenim senglars davant de casa»: preocupació veïnal als municipis de la zona zero de la pesta porcina a Catalunya
