LA CARRERA CAP A LA CASA BLANCA
¿Què necessita cada candidat per guanyar les eleccions dels EUA?
Biden en tindria prou amb vèncer en dos dels quatre estats en lliça o emportar-se Pennsilvània
Trump necessitaria imposar-se en tres dels quatre estats en lliça i a Pennsilvània

ATLANTA, GA - NOVEMBER 05: Supporters of President Donald Trump protest outside State Farm Arena as ballots continue to be counted inside on November 5, 2020 in Atlanta, Georgia. Attention is focused on a few key battleground states as the U.S. presidential election remains too close to call. Megan Varner/Getty Images/AFP /
El recompte de vots als EUA s’està fent llarguíssim i el resultat està sent molt ajustat. Dependrà de tot del que passi en els estats en els quals aquest dijous es continuen comptant paperetes: Arizona, Nevada, Pennsilvània, Carolina del Nord i Geòrgia?
¿Què necessiten Donald Trump i Joe Biden per guanyar les eleccions? En aquests moments, Biden té avantatge amb 253 vots electorals (en necessita només 17 més per arribar als 270 que li donarien la clau de la Casa Blanca), mentre que Trump té 214 vots electorals.
¿Què necessita Biden per guanyar?
Biden en tindria prou amb guanyar en dos dels quatre estats en lliça (Arizona, Nevada, Geòrgia o Carolina del Nord) o només guanyar a Pennsilvània. De moment, amb l’escrutini encara en marxa i el resultat ajustadíssim, porta avantatge a Nevada i Arizona. A Geòrgia hi ha empat.
¿Què necessita Trump per guanyar?
Notícies relacionadesTrump necessita guanyar en tres estats en lliça (Arizona, Nevada, Geòrgia o Carolina del Nord) i, a més, vèncer a Pennsilvània. A Pennsilvània i Carolina del Nord porta un lleuger avantatge, però va per darrere a Arizona i Nevada.
#Election2020: This chart explains which states each candidate would have to win in order to win the election.
— Insider (@thisisinsider) 6 de noviembre de 2020
Insider is delivering results via @DecisionDeskHQ here: https://t.co/JAeK9oeCYc
(Credit: @GraphicsInsider, @BBCNews, Getty Images) pic.twitter.com/2h2WQvSPwZ
El desenllaç, en les pròximes hores.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard