ELECCIONS ALS EUA
La paranoia de QAnon posa un peu al Congrés dels EUA
La ultraconservadora Marjorie Taylor Greene guanya l'elecció i es converteix en la primera impulsora d'aquesta teoria de la conspiració que es converteix en congressista
zentauroepp55451743 macon united states 16 10 2020 republican georgia congr201022195531 /
L’elit demòcrata de Washington, Hollywood i empresaris multimilionaris donant-se la mà per teixir una xarxa de pedofília satànica secreta per segrestar infants, beure-se’n la sang i moure els fils de la política als Estats Units. Un monstre davant el qual només hi ha un salvador: Donald Trump.
En tot just tres anys aquesta delirant teoria de la conspiració d’arrels antisemites, coneguda com QAnon, ha passat de ser un marginal missatge de l’extrema dreta digital a incrustar-se en el Partit Republicà. Des d’aquest dimarts ja forma part del Congrés dels Estats Units de la mà de Marjorie Taylor Greene.
Auspiciada per Trump, que la va qualificar com una «futura estrella republicana», aquesta empresària ultraconservadora i excèntrica s’ha convertit en la primera política que encapçala el deliri de QAnon a arribar al Congrés al guanyar, aquest dimarts, la carrera que la converteix en representant del nord-oest de Geòrgia després que al setembre el seu oponent demòcrata, Kevin Van Ausdal, abandonés per raons personals.
Tot i que alguns dels seus rivals republicans durant les primàries van criticar la deriva radical, racista, antisemita i reaccionària de Taylor Greene, quan aquesta es va imposar el partit va acabar posant-se de part seva, tot i que això suposés abraçar els postulats dels quals abans renegaven. El cap de gabinet de la Casa Blanca i els màxims donants republicans la van recolzar i la van convertir en l’«estrella» que predicava Trump.
Amenaça terrorista
Taylor Greene creu que hi ha una «invasió islàmica en el Govern», que els negres són «esclaus» dels demòcrates o que l’atac en una marxa supremacista a Charlottesville el 2017 va ser una operació de les «elits». El mateix FBI ha advertit que aquesta teoria pot derivar en una amenaça de terrorisme domèstic.
Notícies relacionadesTot i que després va dir distanciar-se de QAnon, l’ara congressista no ha criticat el moviment que va ajudar a promoure i ha penjat vídeos provocatius a les seves xarxes socials fent-se fotos amb armes i cridant a destruir el socialisme.
La victòria de Taylor Greene és també una victòria dels grupuscles supremacistes nascuts a les clavegueres d’internet, que a finals del 2017 van impulsar aquesta teoria. De xats com 4chan i 8chan, on proliferen aquestes xarxes ultraconservadores i neonazis, va saltar a Facebook, i de la mà de Trump va arribar a convertir-se en tot un fenomen als EUA. La pandèmia de la Covid-19 ha sigut l’ocasió ideal perquè aquesta paranoia també es propagui ara a Europa.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
