terrorisme islàmic
Abatuts nou gihadistes després de l'atemptat contra cooperants francesos a Níger
Continuen les operacions per interceptar altres presumptes membres d'aquest comando que va assassinar sis gals i dos nigerins diumenge
zentauroepp54363736 int200809174039 /
Les forces nigerines van matar nou persones, presumptes membres del comando gihadista que va assassinar diumenge sis cooperants francesos i dos nigerins a la localitat de Kouré, al sud-oest del país.
Segons va informar una font de seguretat, aquests presumptes gihadistes van ser abatuts dilluns durant les operacions militars portades a terme per l’Exèrcit nigerí en coordinació amb les forces franceses de l’operació Barkhane.
La mateixa font va explicar que les operacions de rastreig es van estendre fins a la frontera amb Mali «per impedir qualsevol possibilitat de replegament» dels presumptes gihadistes.
«Com que és una regió totalment militaritzada i posada sota l’estat d’emergència, ha sigut difícil per a aquestes persones desplaçar-se a bord de motos sense ser interceptats pels avions de la força de Barkhane», va remarcar la font.
La mateixa font va afegir que el rastreig terrestre portat a terme per les forces nigerines avalades per les franceses va permetre frenar el moviment d’aquests presumptes gihadistes cap al nord de Mali.
«Continuen les operacions per interceptar altres presumptes membres d’aquest comando», va afegir.
Els sis cooperants francesos i un ciutadà nigerí, membres de l’oenagé Acted, acompanyats d’un guia turístic local, van ser tots assassinats per un comando terrorista diumenge passat.
Notícies relacionadesLes víctimes es desplaçaven aquell dia des de Niamey a una reserva natural de la regió de Kouré, a uns 50 quilòmetres de la capital al sud-oest del país, per observar les últimes girafes en llibertat en aquesta zona de l’Àfrica.
Les operacions de recerca i captura van permetre diumenge la detenció del presumpte cap del comando que va perpetrar l’atac, que es troba actualment a disposició de la cèl·lula antiterrorista a Niamey.
- Longevitat Viure a prop del mar no allarga la vida: a l’interior d’Espanya es viu fins a 10 anys més que a la costa
- El 72% del material de pedòfils són imatges quotidianes El Govern regularà el ‘sharenting’: adeu a publicar fotos del teu fills a les xarxes socials, una forma de «negligència, maltractament i abús»
- Al barri de Sant Crist La Fiscalia actuarà contra l’empresa que va llogar infrahabitatges a una quinzena de famílies de Badalona
- Religió Tarragona acomiada un convent de sis monges després de més de 300 anys a la ciutat
- La vida segueix per a Letizia
- El Govern defensa l'adopció consciente: "L'impacte emocional és enorme, en els menors i en els pares"
- Un gol de Tsygankov dona el triomf al Girona i deixa respirar Míchel
- Flick exigeix respostes a la plantilla
- Gerard Moreno i el Vila-real frustren l’Espanyol
- Leiva assaboreix la seva sintonia amb BCN amb poder i himnes
