LLISTA APROVADA
La UE obre l'1 de juliol les seves fronteres a 15 països, entre els quals no hi ha els EUA, Rússia ni el Brasil
La llista d'estats es revisarà cada dues setmanes i es basa en criteris epidemiològics

undefined53845495 madrid 22 06 2020 sociedad primer d a laborable tras la 200628140812 /
Els Vint-i-set han completat aquest dimarts el procés formal que dona llum verda a la primera llista reduïda de països als quals obriran la frontera exterior de la Unió Europea a partir d’aquest dimecres, 1 de juliol, després de tres mesos tancada pel coronavirus. Una llista formada per només 15 països, amb situació epidemiològica similar a la dels països de la UE i en què apareixen el Marroc i la Xina, però no els Estats Units, Rússia, el Brasil o Cuba.
Aquesta relació de països que el bloc creu que no plantegen un risc elevat per a la propagació de la pandèmia es revisarà cada dues setmanes per assegurar que està adaptada en tot moment a la situació sanitària i es basarà en criteris epidemiològics, tot i que també exigirà reciprocitat a alguns dels països als quals s’obre, com és el cas de la Xina en aquesta primera llista.
Notícies relacionadesEls residents dels 15 primers països que podran començar a viatjar a partir d’aquest dimecres a destinacions europees són Algèria, Austràlia, el Canadà, el Japó, Montenegro, el Marroc, Nova Zelanda, Rwanda, Sèrbia, Corea del Sud, Tailàndia, Tunisia, Uruguai, Geòrgia i la Xina.
Els ambaixadors dels estats membres van aconseguir un principi d’acord divendres passat, però les consultes amb les capitals durant el cap de setmana i els dubtes d’alguns estats han retardat la conclusió del procés fins a l’últim moment.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme