Crisi migratòria
Trobats morts en un contenidor més de 60 immigrants a Moçambic
Les autoritats consideren que possiblement hagin mort asfixiats

zentauroepp52905968 mozambique200324130842 /
Més de 60 immigrants d’Etiòpia han sigut trobat morts dimarts al matí, presumiblement asfixiats, en un contenidor de transport interceptatal centre de Moçambic procedent de Malawi.
«Un camió de Malawi que transportava immigrants il·legals, amb tota probabilitat etíops, va ser detingut al pont Mussacana a la província de Tete. Un total de 64 persones van ser trobades mortes, 14 van sobreviure», va dir una font local sota condició d’anonimat. Als supervivents se’ls va practicar la prova del coronavirus.
Les imatges transmeses per la televisió local Miramar mostren un embolic de cossos sense vida apilats en un contenidor en un remolc. Moçambic és una de les rutes favorites per als immigrants, especialment d’Etiòpia, que busquen arribar a Sud-àfrica i a la seva principal megaciutat, Johannesburg, amb l’esperança de trobar feina.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos