PROJECTE CONJUNT
L'alcalde de Porto aposta per la unió d'Espanya i Portugal
Rui Moreira suggereix crear Iberolux, una estratègia ibèrica coordinada a nivell internacional estil Benelux, que agrupa Bèlgica, els Països Baixos i Luxemburg

iberica
¿Seria possible que Espanya i Portugal adoptessin un model similar al Benelux, integrat per Bèlgica, els Països Baixos i Luxemburg? L’alcalde de la ciutat lusitana de Porto, Rui Moreira, aposta per una estratègia ibèrica coordinada a nivell internacional que ja té nom: Iberolux.
«Sempre vaig creure, des que Portugal i Espanya tenen democràcies, que hauríem de tenir un Iberolux, com un Benelux», ha assegurat Moreira.
Espanya i Portugal, ha agregat, «haurien de tenir una estratègia coordinada». «La unió entre les nostres ciutats és òbvia i parlem un idioma que no és el mateix, però ens entenem», ha insistit Moreira, que va arribar a l’alcaldia de Porto el 2013 al capdavant d’una candidatura independent avalada per la dreta.
El projecte comú va més enllà de les fronteres europees i arriba a Iberoamèrica, «essencial per a nosaltres [Portugal i Espanya]», ha afegit l’alcalde.
Col·laboració
Exemple dels bons resultats de la col·laboració entre els dos països és el projecte Xacobeo 2021, que inclou una programació conjunta coordinat per l’alcalde de la ciutat lusitana de Viana do Castelo, a mig camí entre Porto i Santiago de Compostel·la, ha indicat.
«El Miño va deixar de ser frontera» i el Nord de Portugal i Galícia viuen «un moment fantàstic» en matèria turística, ha destacat l’alcalde. «Fem una feina excel·lent amb ajuntaments i amb el Govern de Galícia».
El Camí de Santiago, referent
El Camí de Santiago s’ha convertit en un referent també per a Portugal –gairebé la quarta part dels pelegrins inicien el recorregut en terra lusitana– i el país, ha explicat, treballa en el desenvolupament de les rutes de la costa i el camí de l’interior.
Notícies relacionadesA més, va subratllar, les connexions aèries amb Madrid i Barcelona converteixen Porto en un punt estratègic per al turisme i les comunicacions a Portugal.
«Madrid és molt important per a nosaltres i hi ha molts portuguesos, entre els quals m’incloc, que quan van a l’Amèrica Llatina prefereixen utilitzar la connexió amb Madrid», ha assegurat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se