POLS LEGAL
La justícia dels EUA autoritza Trump a utilitzar fons per al mur
«Estem decidits a garantir la seguretat de les nostres fronteres, i acabarem el mur», ha reaccionat la Casa Blanca
undefined51659620 u s president donald trump speaks during an event to announ200109181221 /
Donald Trump s’ha felicitat aquest dijous d’una decisió que li permet utilitzar 3.600 milions de dòlars (uns 3.242 milions d’euros) del pressupost del Pentàgon per a la construcció d’un mur a la frontera amb Mèxic, una de les seves principals promeses de campanya.
Al desembre, un tribunal federal havia bloquejat la utilització d’aquests fons, destinats a erigir 800 quilòmetres de la polèmica barrera.
Convocat en urgència pel Govern, un tribunal d’apel·lacions de Nova Orleans ha suspès aquest veredicte, que paralitzava cautelarment l’operació a l’espera d’una sentència en ferm. Malgrat que la decisió és temporal, sí que autoritza l’Administració Trump a fer ús d’aquests fons.
La justícia «ens ha donat llum verda per començar una de les seccions del mur absolutament necessària a la frontera sud», ha declarat, exultant, el líder de la Casa Blanca en un tuit. «El mur sencer està en construcció o a punt per arrencar», ha assegurat el magnat immobiliari.
«Una victòria»
«És una victòria de l’Estat de dret», ha assegurat, per la seva banda, la Casa Blanca en un comunicat. «Estem derterminats a garantir la seguretat de les nostres fronteres; acabarem el mur», ha continuat.
El milionari nord-americà ha fet de la lluita contra la immigració il·legal un dels principals objectius de la seva presidència, tot i que la seva promesa d’aixecar un mur en els 3.200 quilòmetres de frontera que separen els Estats Units de Mèxic ha sigut objecte de nombroses batalles, tant en el Congrés com en la Justícia, cosa que frenava la seva realització.
L’oposició demòcrata va rebutjar fa un any votar el finançament de l’obra i aquest pols va provocar el tancament parcial de l’Administració Federal durant 35 dies, un temps rècord.
Per esquivar el rebuig del Congrés a desbloquejar els fons, el president dels EUA va arribar a invocar la «urgència nacional» per accedir a 6.700 milions de dòlars en el pressupost de l’exèrcit, cosa que va provocar una onada de recursos judicials.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Badosa remunta i disfruta en la seva tornada a Brisbane
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
