CRISI A XILE
Sebastián Piñera, al seu laberint
La protesta contra el model econòmic i institucional es radicalitza i el president no troba la manera de normalitzar el país

zentauroepp50752538 topshot a riot police officers is reached by a petrol bomb191105111245 /
L’esclat social xilè ja no clama només per millores de conjuntura sinó que s’ha acarnissat amb la religió del mercat i la Constitució llegada pelgeneral Augusto Pincohet. El president Sebastián Piñera s’ha vist forçat a dur a terme una reforma de la Carta Magna en nom de la pau social, tot i que no sembla que la mesura aturi una protesta en què els manifestants resignifiquen símbols, canvien noms de carrers, enderroquen estàtues, remouen bustos.
Gestos espontanis i iracunds que mostren el calat de l’enuig col·lectiu. No es vol viure més en un país onl’1% de les llars de més ingressos acapara més d’una quarta part de la riquesa i el 50% de les famílies menys afavorides, el 2,1%.
Deutes crediticis
Un país on el 26% de les persones carreguen amb deutes crediticis, les pensions són de 205 dòlars, les universitats públiques costen a l’any 7.654 dòlars i es consumeixen els medicaments més cars de la regió.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Segona vida (II) María Vasco, bronze a Sydney"Quan em vaig retirar vaig començar de zero, com un nadó. Em van deixar sola"
- BARCELONEJANT Obre el primer Bikini Lab