TREMOLOR SÍSMICA
Quatre ferits i danys materials per un terratrèmol de 5,4 graus al sud-est de França
La tremolor s'ha produït molt a prop de la ciutat de Montélimar, a la Vall del Roine
zentauroepp50853937 a woman takes a picture of bricks which fell from a wall in 191111173010 /
Almenys quatre persones van resultar ferides aquest dilluns, una d’elles de gravetat, a causa d’un terratrèmol de 5,4 graus en l’escala de Richter en les proximitats de la ciutat francesa de Montélimar, a la Vall del Roine, que a més va provocar danys materials en edificis. Una portaveu de la prefectura del departament de la Drôme (delegació del Govern) va explicar que el ferit greu és un home de 45 anys que va caure d’una bastida en què treballava a Montélimar.
Al departament de l’Ardecha, a l’altre costat del Roine, hi va haver unes altres tres persones que van ser víctimes del pànic, i l’estat de les quals no és greu. Allà, la localitat més afectada va ser Teil, l’alcalde del qual, Olivier Peverelli, va explicar en declaracions a l’emissora France Info que les torres de dues esglésies corrien el risc d’esfondrar-se, que dues de les escoles estan afectades i que «moltes cases amenacen ruïna».
Casas evacuades
Notícies relacionadesEls habitants de moltes vivendes de Teil van ser evacuades mentre es verifica la seva solidesa. Una cinquantena de gendarmes van participar a Teil al dispositiu de resposta al sisme.
El Centre Nacional de Vigilància Sísmica d’Estrasburg va assenyalar a la seva pàgina d’internet que l’epicentre del sisme, que va passar a les 11.52 locals (10.52 GMT) va ser localitzat molt a prop, a 10 quilòmetres de Montélimar, en un punt a 44.53 graus de latitud nord i 4,64 graus de longitud aquest El tremolor, d’una intensitat inhabitual, es va sentir en àrees tan allunyades com Lió, a 150 quilòmetres de distància.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
