EL REGNE UNIT, EN UN CRUÏLLA
Johnson es planteja convocar eleccions generals anticipades, segons la BBC
El 'premier' prendria aquesta decisió si el Govern és derrotat al Parlament pels diputats contraris al 'brexit' dur
zentauroepp49677450 britain s prime minister boris johnson looks on as he speaks190902155700 /
El primer ministre britànic, Boris Johnson, es planteja convocar eleccions generals anticipades si el Govern és derrotat aquesta setmana al Parlament pels diputats que volen bloquejar un 'brexit' sense acord, segons informa aquest dilluns la BBC.
El canal públic britànic avança que a Downing Street es duen ara a terme "converses actives" per analitzar la possibilitat de sol·licitar al Parlament que doni llum verda a la celebració de comicis anticipats.
El conservador Johnson ha convocat una reunió inesperada del seu Govern per a aquesta mateixa tarda –fixada per a les 18 hora espanyola– en què s’estudiarà aquesta opció, segons la BBC.
La cadena indica que el possible anunci podria realitzar-se aquest mateix dimecres, tot i que no s’ha pres encara cap decisió en ferm.
El Govern del Regne Unit aposta per abandonar la Unió Europea (UE) el 31 d’octubre amb o sense acord.
Tancament del Parlament
La setmana passada, el líder conservador va anunciar la suspensió del Parlament durant cinc setmanes, des de mitjans d’aquest mes i fins al 14 d’octubre, la qual cosa va indignar els diputats que s’oposen a una sortida de la UE forçada, ja que el tancament parlamentari redueix el seu marge per mirar de bloquejar aquesta opció.
Malgrat l’ajustat calendari, el Partit Laborista –principal grup opositor– i altres formacions polítiques tenen previst proposar demà davant del Parlament, que reprèn les seves sessions després de l’aturada estival, una nova legislació per mirar de frenar aquest escenari.
El Govern ha advertit als diputats ‘tories’ que si recolzen aquesta mesura seran expulsats del partit.
Recolzament de dos terços
El calendari oficial fixa les pròximes eleccions generals per al 2022. Segons l’actual legislació en matèria electoral, Johnson necessitaria el recolzament de dos terços dels 650 diputats a fi de poder convocar comicis aquesta tardor.
La BBC assenyala que la data més primerenca per a aquestes hipotètiques eleccions seria el pròxim 11 d’octubre.
El líder laborista, Jeremy Corbyn, va dir aquest dilluns durant un discurs a Salford (nord d’Anglaterra) que el seu partit recolzaria la convocatòria d’uns comicis anticipats.
Notícies relacionadesTambé va assenyalar que la seva formació treballa amb altres partits opositors a fi de trobar maneres de frenar Johnson.
Les últimes eleccions generals es van celebrar el 2017, quan la llavors primera ministra Theresa May va perdre la majoria parlamentària, per la qual cosa es va veure obligada a pactar amb els probritànics del Partit Democràtic Unionista (DUP) d’Irlanda del Nord el recolzament per poder tirar endavant les lleis.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- La realitat dels autònoms davant la jornada de 37,5 hores: “Treballo 14 hores al dia i encara em falta temps”
- 'Primera' família Neixen tres cries de llop entre l'Empordà i la Garrotxa: és la primera reproducció a Catalunya gairebé 100 anys després
- Suposada estafa Més d'una vintena de comunitats de Viladecans denuncien la seva administradora després que hagin desaparegut els seus estalvis
- PRESUMPTES MALTRACTAMENTS Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes retreuen a la direcció que no els informés de la investigació
- Sixena demana suspendre el concert de Rosalía al MNAC, nova polèmica per les pintures murals
