LLUITA PEL MEDI AMBIENT
Una escola d'Austràlia obliga els estudiants a emportar-se les escombraries
L'escola establirà un sistema de fitxes per recompensar els estudiants que utilitzen envasos reutilitzables amb premis

zentauroepp49513901 file photo plastics sorted inside a basket are pictured at 190827141149 /
Una escola de nenes a Melbourne (Austràlia) està retirant els seus contenidors d’escombraries i obligarà els 1.4000 estudiants a utilitzar contenidors de dinar reutilitzables o emportar-se amb ells a casa qualsevol rebuig que produeixin durant el dia a partir de la setmana que ve. La institució vol encoratjar els pares a comprar menys articles empaquetats, segons informa 10 Daily.
Igual com quan vas a un parc nacional a Austràlia, ets responsable de treure els rebutjos que crees”,ha explicat a ‘The Guardian Australia’, Karen Money, la directora de Melbourne Girls’ College, que espera que la mesura encoratgi les famílies a pensar de manera més sostenible sobre els dinars escolars i a comprar menjar amb menys envasos de plàstic.
L’escola establirà un sistema de fitxes amb premis per recompensar els estudiants que utilitzen envasos reutilitzables. Els aliments que no s’han menjat aniran als contenidors de compostatge i l’escola continuarà reciclant el paper d’aules i oficines, i posarà contenidors sanitaris als lavabos. Money creu que la seva escola podria ser la primera a Austràlia a adoptar una prohibició de les escombraries.
“Evitar, reutilitzar, responsabilitzar”
Un professor de l’escola, Andrew Vance, ha explicat que l’equip de sostenibilitat de l’escola ha estat consultant amb pares i estudiants la idea durant sis mesos. Vance ensenya biologia marina i els seus estudiants han estat aprenent sobre l’impacte de la contaminació plàstica als oceans i rius.
"Durant tot el mes de juliol no hem utilitzat plàstic... Si no podies evitar el plàstic, l’havies de portar a la teva bossa. ¿Com s’obté la pasta de dents en un món lliure de rebutjos? S’ensenya els estudiants a pensar de manera innovadora", ha expressat Vance. Segons ‘The Guardian Australia’, l’escola havia auditat les seves escombraries i el 2018 va produir 954 metres cúbics de residus, l’eliminació dels quals va costar gairebé 8.000 euros.
Notícies relacionades“Evitar, reutilitzar, responsabilitzar són les nostres etiquetes per al projecte. Estem enviant un missatge als fabricants que ens agradaria que les coses que comprem estiguessin menys empaquetades i en envasos biodegradables”,ha explicat Paula McIntosh, una professora de Melbourne Girls’ College al diari.
“Tot podria anar-se’n a l’infern. Però hem d’intentar-ho”,ha explicat McIntosh a The Age. No obstant, la professora reconeix que els rebutjos que els estudiants s’emporten a casa poden acabar en un contenidor de tota manera, però que l’objectiu del programa és“aconseguir tanta gent com es pugui per evitar-ho”.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»